Complaint: Internet extreem traag (WAN Attainable Rate (Up/Down) 2665/15804 kbps)

user-217560 on 10 December 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Model H220N

Hardware Version V1.0.03
Software Version V1.0.02T09.8
Boot Loader Version V1.0.06
Link Status Connected
Showtime Start 1 days: 7 hrs: 20 min: 48 sec
Modulation Type VDSL2
Actual Rate (Up/Down) 2056/15754 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 2665/15804 kbps
Noise Margin (Up/Down) 7.8/6.1 dB
Line Attenuation (Up/Down) 55.6/24.4 dB
Output Power (Up/Down) 12.6/18.6 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 2/8 ms
INP (Up/Down) 1/1 symbols
FEC (Up/Down) 0/9699
CRC (Up/Down) 0/28
TPS_TC G.993.2_Annex_K_PTM
Profile 8b

Internet bandbreedte Speed test:

Datum Uur Down Up
7-12 1800 0.46 Mbps
8-12 0600 8.59 Mbps 1.84 Mbps
8-12 0730 7.75 Mbps 1.91 Mbps
8-12 0800 3.79 Mbps 1.87 Mbps
8-12 0930 3.20 Mbps 1.86 Mbps
8-12 1130 0.69 Mbps 0.23 Mbps
8-12 1236 0.40 Mbps 0.36 Mbps
8-12 1517 0.15Mbps 0.15 Mbps
9-12 0423 3.38Mbps 1.90 Mbps
9-12 2004 0.43Mbps 0.61 Mbps
9-12 2034 0.24 Mbps 0.25 Mbps
9-12 2055 0.16 Mbps 0.34 Mbps
10-12 0438 6.15 Mbps 1.91 Mbps
10-12 0550 2.18 Mbps 1.88 Mbps
10-12 0552 14.2 Mbps 1.87 Mbps
10-12 0556 4.96 Mbps 1.88 Mbps
10-12 0557 13.9 Mbps 1.87 Mbps
10-12 0600 3.17 Mbps 1.86 Mbps
10-12 0643 4.61 Mbps 1.88 Mbps
10-12 0657 6,34 Mbps 1.88 Mbps
10-12 0716 7.57 Mbps 1.88 Mbps
10-12 1927 0.07 Mbps 0.05 Mbps

Onze internet verbinding is geen kabel verbinding waar een lijn gedeeld wordt met de hele wijk maar de verbinding is een VDSL verbinding waar het aantal gebruikers niet zou moeten uit maken voor de snelheid. (Behalve als de bandbreedte door de Provider geknepen wordt.)

Dit is een profiel 8b lijn waarvan de max doorvoer snelheid 50Mbit/s is. (Is nu 15Mbit)

De daadwerkelijke snelheid welke de modem bereikt is net genoeg voor de digitale tv. Storingen hier zijn beperkt maar toch storend aanwezig.

De wijk centrale afstand met mijn woning ligt binnen de 1km grens. Afstand tot wijk centrale is niet het probleem.

Gezien de fluctuerende snelheid meting geeft het aan dat niet de LAN verbinding traagheid veroorzaakt, anders zou de slechte snelheid consequent blijven tijdens gebruik, gebruik welke constant is gedurende de dag en daalt in de avond uren. Snelheid daalt drastisch van ochtend naar middag en avond en pas in de nacht stijgt de snelheid. (zie metingen)

De mate van gebruik is onveranderd; een paar weken terug was de gemeten snelheid in de avond nog rond de 8Mbps.

Mijn conclusie is dat de lijn wordt geknepen door KPN of er is een storing . (Geen storingen gemeld door KPN) In beide gevallen is dit niet acceptabel.

Desired solution:

Ik wens dat dit binnen een paar dagen wordt opgelost en dat we weer dezelfde service krijgen als voorheen of anders dispensatie van de abonnementskosten tot het probleem is opgelost.

Alleen bij een spoedige oplossing overweeg ik nog deze dienst aan te houden.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about KPN Internet

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind KPN Internet to pickup complaint

All complaints of