Complaint: Internet van Skybites zwaar onvoldoende

ronaldpj on 19 May 2013 about Skybites B.V. in category Internetproviders

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb bij aankomst een week-abonnement bij Skybites afgesloten, om een beetje te kunnen internetten tijdens onze aanwezigheid in het vakantiepark.
Dat werd me al niet heel erg makkelijk gemaakt, omdat de website waarop dat gedaan moest worden, niet via het reguliere wifi-verkeer beschikbaar was, ik was dus genoodzaakt om via mijn telefoon (met internet-verbinding) een week-abonnement af te nemen (minder kan niet, dus ook als je maar 3 dagen in een huisje zit, ben je verplicht om een week af te nemen).

Toen dat uiteindelijk gelukt was, begon de ellende eigenlijk pas. Er was vrijwel geen gebruik van te maken. Sites die niet laden, of heeel erg langzaam (minuten). Onwerkbaar eigenlijk.

Een ping naar mijn dichtstbijzijnde punt van verbinding (dat is dus de verbinding voordat ik überhaupt het internet op kwam), liet een latency zien van 2 en soms wel 3 seconden. Geen milliseconden, zoals bij een beetje normale internet-verbinding gebruikelijk is, maar seconden. Dus één pakketje van mij naar een website of van een website naar mij, doet er 1,5 seconde over om er te komen. Als je weet hoeveel pakketjes er nodig zijn om een site te laden, dan weet je al dat dit absurd hoge waardes zijn. Een klein voorbeeldje:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=10ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=15ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=8ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=207ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=1808ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=2497ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=3449ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=594ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=28ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=73ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=242ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=12ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=213ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=299ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=8ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=936ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=823ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=1137ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=1509ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=1484ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=615ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=430ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=866ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=350ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=1348ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=1981ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=2661ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=2581ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=821ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=1582ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=2391ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=2006ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=2592ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=2457ms TTL=64
Request timed out.
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=2791ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=2911ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=2024ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=1584ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=712ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=1505ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=363ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=385ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=121ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=681ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=1709ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=3180ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=1927ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=1648ms TTL=64
Reply from 172.16.15.254: bytes=32 time=631ms TTL=64

Als ik dit thuis doe dan krijg ik meestal

Desired solution:

Voor de korte termijn, restitutie van mijn geld, maar voor de langere termijn gewoon een goede internetverbinding. Dat je in ieder geval in redelijkheid een beetje normaal kan surfen. Dat je kunt zien waar je 's avonds lekker kunt eten, of wat je overdag aan activiteiten kunt doen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Skybites B.V. about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Skybites B.V. to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Skybites B.V.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Skybites B.V.

Message from Skybites B.V.

11 years ago - Internet Skybites [170500125] Wolfsven Geachte heer De Jong, Wij hebben uw melding op KLACHT.nl, evenals uw eerder verzonden rechtstreekse bericht naar onze klantenservice, in goede orde ontvangen. Uiteraard vinden wij het erg vervelend indien u problemen ondervond met het netwerk. U geeft aan dat onze webshop niet via het reguliere wifi-verkeer beschikbaar was, echter zou dit wel mogelijk moeten zijn. De reden dat onze website en de website van het park gratis toegankelijk zijn, is zodat u alvorens de aanschaf van een voucher, het netwerk kan testen. Op deze manier heeft u de mogelijkheid te controleren of het netwerk functioneert en aan uw wensen voldoet. De aanwezigheid van een redelijk/goed signaal betekent namelijk niet dat er ook daadwerkelijk een verbinding mogelijk is. Dit staat vermeld op de voucher, in onze folder en op onze website. Wanneer het niet lukt om via de reguliere weg een voucher aan te schaffen, betekend dit dat het netwerk vanaf de locatie waar u zit, niet optimaal functioneert. Vele pogingen om de snelheid te verhogen zijn helaas op niets uitgelopen. Het is op dit moment gewoonweg niet mogelijk op deze locatie een hogere snelheid te behalen. Dit heeft allemaal te maken met de beperkingen in de infrastructuur (telefoonkabel). Het kan voorkomen dat het netwerk dan ook bij piekbelasting een lagere beschikbaarheid geeft, wat zich uit in traagheid en verbreken van verbindingen. Dit ligt helaas buiten onze macht. Wij zullen ondanks de beperkingen alles in het werk stellen om deze netwerken optimaal te laten functioneren. Skybites kan helaas geen support leveren op signaal- en snelheidsproblemen. Daarnaast kunnen wij u informeren dat bij inloggen akkoord wordt gegaan met de voorwaarden en de werking van het netwerk zoals het is. De aanschaf en het gebruik van de voucher is geheel op eigen risico. Uw verzoek tot restitutie kunnen wij dan ook niet in behandeling nemen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat wij een en ander erg vervelend vinden en willen u graag bedanken voor het opstellen van uw e-mail en het doorgeven van uw bevindingen. Wij zullen het netwerk nauwlettend voor u in de gaten houden en daar waar voor ons mogelijk actie ondernemen. Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en sluiten hierbij de melding. Mocht u nog vragen/opmerkingen hebben, kunt u schriftelijk contact met ons opnemen. Met vriendelijke groet, Klantenservice LET OP: Het kenmerk van dit bericht bevat een incidentnummer. Het is belangrijk dat u dit kenmerk niet verandert. U kunt ook vanaf een e-mailadres contact met ons opnemen. Vermeld dan het onderwerp van dit bericht.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Ja, ik had wel een dergelijke dooddoener verwacht... Het is namelijk vrijwel de identieke reactie die hier op alle klachten wordt gegeven en waar zo'n beetje alle klagers ook van zeggen dat het de klacht niet oplost. Overigens, dat de webshop niet bereikt kon worden had niets te maken met verbindingsproblemen, elke keer als ik er op klikte, kwam ik weer op de inlogpagina terecht, er zat daar gewoon ergens iets fout in de redirectie. Voor mij is het probleem dus niet opgelost. Wel is mij duidelijk dat ik in het vervolg geen gebruik meer zal maken van de diensten van Skybites en dat ik dat actief zal propageren, zodat anderen niet in deze valkuil vallen.

All complaints of