Complaint: BELACHELIJK HOGE EINDAFREKENING STOOKKOSTEN RIJSWIJK WONEN.

user-188523 on 11 July 2013 about Ista in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik woon op de Martin Campslaan in Rijswijk samen met mijn dertien jaar oude zoon. Dit is het eerste jaar dat Ista gebruik maakt van individuele digitale meters op elke verwarming. Dit jaar had ik een schrikbarend hoge eindafrekening en moet nu €770 bijbetalen. Dit terwijl ik in de voorgaande jaren altijd heb terug gehad.
Rijswijk Wonen wil mij hierin niet tegemoet komen en Ista evenmin.
Dat terwijl de meterstanden op de digitale meters niet overeenkomen met de standen op de eindafrekening en Ista me ook niet kan voorrekenen hoe ze aan die standen komen.
De standen van januari tot en met juni kunnen ze me namelijk niet overleggen. Mijn meters zijn op 1 juli op nul gegaan en wat ik daarvoor heb gebruikt kan ik nergens terugvinden. Mijn maandelijkse rekening van de stookkosten zijn nu met €50 omhoog gegaan en moet nu €175 per maand gaan betalen. Overigens wordt er maar 6 maanden per jaar verwarming geleverd…terwijl de maandelijkse betaling wel gewoon doorloopt. Ook kreeg ik de mededeling dat mijn aankomende eindafrekening nu al schrikbarend hoog is.Ik vind dit een schandalige manier van oplichting zowel van Ista als van Rijswijk Wonen.

De huurcommissie is bij een aantal bewoners inmiddels langs geweest en heeft geconstateerd dat de meters niet geijkt zijn. Ista vertelde me nadrukkelijk dat dit wel het geval zou zijn. Dit betekent dat ik ook mijn stappen ga ondernemen via de huurcommissie. Ik voel me vreselijk OPGELICHT!

Desired solution:

De schadevergoeding van de stress die ik tot nu toe heb opgelopen is niet in geld uit te drukken. Kwijtschelding zou de lading wel enigszins dekken. Natuurlijk ook een ander bedrijf van de meters zodat ik in aankomende jaren van dit probleem gevrijwaard zal blijven.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Ista about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Ista to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Ista

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Ista

Ista

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

15-7-2013: afrekening en meterstanden gecontroleerd en via privébericht uitleg gegeven

All complaints of