Complaint: Bizar hoge stookkosten RIJSWIJK WONEN

user-199700 on 18 September 2013 about Ista in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ook ik ben een bewoner van een flat woning van Rijswijk wonen, bij mij is helaas de situatie nog veel schrijnender! Ik kreeg een afrekening van 2500,00. Ik ben niet de enige er zijn vele gedupeerde in ons flat (en omliggende flats) er zijn zelf afrekeningen van 4000,€ gemeld!!! Rijswijk wonen heeft mijn radiatoren laten nakijken door tempus en kwam tot d conclusie dat ze stuk waren, de rekening zou gecorrigeerd worden. Er bleef nog 850,€ wat ik zou moeten betalen….. Dat vind ik alsnog bizar, waarom? Tenslotte, er is door tempus geconcludeerd dat mijn radiatoren stuk waren. Antwoord Rijswijk wonen, ik had zelf de kapotte radiatoren moeten opmerken en moeten melden…… Nou ik ben geen Loodgieter of Electrien dus hoe had ik dat moeten weten??? De afrekening ven het vorige jaar was 69€, dus ik had geen flauw vermoeden dat ze stuk waren??? Ze hadden nu de stookkosten naar een maandbedrag van 170€ verhoogd!!! Dit terwijl hier maar 6 mnd per jaar gestookt word….omgerekend zou dit dus betekenen dat ik 340,€ aan warmte verbruik per maand zou hebben……los van de kosten voor Energie!! Dat is meer dan dat ik aan huur betaal!!! De meterstanden op de afrekening komen niet overeen met de afleesbare meterstanden op de radiatoren, na contact met de Ista is mij verteld dat het kwam omdat mijn meterstanden door een fout in juli op 0 zijn gesprongen en daarom mijn standen niet kloppen……echter bij andere woningen kloppen de standen ook niet, terwijl er bij die woningen niet de meters op 0 zijn gesprongen……afijn , ik en meerdere bewoners hebben de klacht ook bij de huurcommissie gedeponeerd, en er heeft ook een stuk in de Rijswijkse Krant gestaan over de wan praktijken bij dit bedrijf

Desired solution:

Wij als bewoners leven niet meer prettig, we hebben angst om de verwarmingen aan te zetten uit angst weer met een torenhoge rekening te worden opgezadeld!!!!
Het hele systeem moet op de schop! Kwijtschelding en verzekering dat het de aankomende jaren eerlijke en juiste meterstanden worden gehanteerd.
Feitje.... Het is nu 18 sept, 13 graden buiten en bij ons staat de ketel nog uit tot 1 okt...... Het is fris en koel in huis, terwijl omliggende flats wel kunnen stoken....ik vind het knap dat wij in de kou zitten maar torenhoge rekeningen hebben!!!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Ista about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Ista to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Ista

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Ista

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Ista posted

Responded on 23 September 2013 at 11:05

Er staat dat ik een oplossing per mail heb ontvangen?? Ik heb niets gekregen.

Ista

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

uitleg gegeven per mail op 23 september

All complaints of