Complaint: Ista en Woonstad Rotterdam nemen klacht over te hoge (niet kloppende) rekening niet serieus

user-184657 on 18 June 2013 about Ista in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

We hebben een aantal maanden geleden een rekening gekregen van Ista. Gebruik verwarming was ruim 5x hoger dan het jaar ervoor.

Bezwaar ingediend bij woonstad rotterdam, is genegereerd, vervolgens werd de deurwaarder ingeschakeld.
Weer bezwaar ingediend, dit maal aangetekend, na enkele weken een reactie gekregen. Er stond letterlijk in: ‘De schatting is correct uitgevoerd.’ Dat was het, verder stond er niets in. Dus geen rekensommetje over waarom het dan wel zou kloppen of iets dergelijks.

Vervolgens is er een flinke boete bijgekomen, van de deurwaarder, die inmiddels ook is langsgekomen.

We hebben verschillende keren gemaild en gebeld naar de bezwaarcommissie, tot op heden nog niets teruggehoord, terwijl dat wel beloofd was.

Desired solution:

Correcte afhandeling van ons bezwaarschrift, met een specificatie van de rekening.

Restitutie van gemaakte kosten en boete deurwaarder.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Ista about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Ista

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Ista

Ista

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

op 20 juni, per email uitleg gegeven over de afrekening en het waarom van het geschatte verbruik

All complaints of