Complaint: veel te hoge afrekening

user-11437 on 24 April 2010 about Ista in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Ik heb vier jaar in een huurstudio gewoond, waar de verwarming geregeld werd door Ista. Elke maand betaalde ik een voorschot hiervoor. Drie jaar achtereen heb ik rond de €200 terug gekregen, omdat ik te veel voorschot had betaald. Maar gisteren kreeg ik een rekening van ongeveer €350. Dat is dus een verschil van €550! Bij navraag bij Ista bleek dat het verwarmingsgebruik in mijn studio gelijk was gebleven, maar het verwarmingsgebruik in de badkamer was meer dan verdubbeld. Dit kan dus nooit kloppen! Want het is natuurlijk niet logisch dat ik 3 jaar lang even veel douche en in het vierde jaar opeens twee keer zo veel ga douchen. Er is toen ook een nieuw metertje geplaatst, wellicht dat die een dubbele meting heeft gedaan?? Helaas is het mijn woord tegen dat van hun. Ik kan het metertje laten controleren, maar dat kost €50. En ze controleren dan niet de verwarming. Het zou ook kunnen dat er een lek in de verwarming zit, maar dat controleren ze dus niet voor die €50.

Gewenste oplossing

Geen €350 betalen.

All complaints of