My complaint:
Sinds vorige maand betaal ik standaard bij één dag overschrijding van de betalingstermijn een bedrag van €10,-administratiekosten. Zonder eerdere aankondiging van dit ‘strenge beleid’ is dit ingevoerd. Ik betaal de energierekening altijd van mijn salaris die zo rond de 25ste binnenkomt. Daardoor overschrijd ik de betalingstermijn met enkele dagen. Altijd heb ik voor het eind van de maand de rekening betaald. Omdat ik de onnodige extra administratiekosten een zeer klantonvriendelijke en onterechte maatregel vind heb ik een brief geschreven met het verzoek de betalingstermijn in mijn geval enkele dagen op te schuiven. Telefonisch kreeg ik te horen van de klantenservice dat dit niet mogelijk is. Dat betekent dat ik op jaarbasis voor € 120,- beboet wordt. Dit getuigt van weinig service waar ik en, naar ik inschat, vele andere klanten van de NEM de dupe van worden. Graag wil ik mijn klacht aan een klachtencommissie voorleggen maar kan er niet achterkomen of de NEM een klachtencommissie heeft.
Desired solution:
Uitstel betalingstermijn met enkele dagen of zoals eerder gebruikelijk na 10 dagen overschrijding kosten in rekening brengen.