Complaint: klacht Belcompany Heerlen over HTC Incredible S

user-58373 on 17 August 2011 about Belcompany in category Telecomwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte dames, heren,

Hierbij wil ik u even laten dat ik zeer ontevreden ben over de afhandeling van een schade aan onze telefoon.
Het betreft een HTC Incredible S, gekocht op 5 mei 2011 met Vodafone abonnement.

Op vakantie in Italië sliep mijn dochter in een tent en had de telefoon bij zich op een kastje.
Toen zij s’morgens de telefoon aanzette vertoonde het beeldscherm opeens witte vlekken.
Wij waren in de veronderstelling dat het beeldscherm een defect had en wij gingen dus bij terugkomst naar Belcompany in Heerlen in het Corio Center.
Zij hebben de telefoon opgestuurd naar Teleplan en na drie weken kregen wij het bericht dat de telefoon niet meer gerepareed kon worden ivm vochtschade……?
De vochtverklikker van de telefoon was licht verkleurd, die van de accu niet.

Ik kan u verzekeren dat de telefoon nooit met direct water in aanraking is geweest.
Zij gaven de verklaring dat de condens in de tent door regen en warmte en temperatuursverschillen het vocht in de telefoon veroorzaakt heeft.

Dit is natuurlijk heel vervelend… mede doordat de telefoon nu niet meer gerepareed kan worden en er bovendien geen garantie is nu er sprake zou zijn van oxidatie.
En dat voor een dure telefoon van drie maanden oud???

Wij waren absuluut niet op de hoogte dat een telefoon van die prijsklasse zo gevoelig kan zijn ?? Ik verwacht toch wel betere kwaliteit van een dergelijke telefoon?

En wat mij nog het meest stoorde was de houding van het personeel van Belcompany te Heerlen.
Een zeer arrogante en ongeinteresseerde houding van de filiaalleider, die niet eens de moeite neemt je even te woord te staan en die alleen maar van 4 meter afstand roept
“een televisie zet je toch ook niet buiten als het regent”.
Volgens hem mag je met een telefoon niet buiten bellen als het regent, niet in je broekzak hebben als het regent, niet op de badkamer laten liggen….etc
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dat is ook beslist niet gebeurd…. En ook een tv mag je in de tent gebruiken……
Mag je een telefoon dan niet mee op vakantie in de tent nemen?????

Kijk dat er schade is ontstaan ok, maar dat je aan de balie van de winkel als een klein kind wordt behandeld en niet geloofd wordt door een jongen die zich voor doet als alleswetend en zeer arrogant en klantonvriendelijk is vind ik nog wel het aller vervelendste…..
Hij riep alleen af en toe iets van 4 meter afstand terwijl hij met een andere klant bezig was……., kom er dan even bij staan en praat even persoonlijk met je klanten, zo komt het op mij over alsof hij alleen maar wil verkopen en als je met een probleem komt heb je pech gehad!
Dit vind ik zeer onprofessioneel en zeer klantonvriendelijk….. en ik denk dat ook dit niet jullie visie van een goede filiaalhouder is?

Ik zou wel eens willen weten wat jullie visie hierop is, ik hoor graag van jullie,

Desired solution:

vergoeding telefoon.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Belcompany

Message from Belcompany

13 years ago - Geachte heer/mevrouw Demers, Wij willen u bedanken voor uw melding over hoe u uw bezoek aan ons filiaal te Heerlen heeft ervaren. Wij willen u als eerste onze excuses aanbieden voor de manier waarop u te woord gestaan bent in de winkel. Dit is uiteraard niet hoe wij graag zouden zien dat ons personeel onze klanten te woord staat in de winkel. Graag vernemen wij van u of u ons de naam van deze verkoper kunt doorgeven, of dat u deze verkoper wellicht aan ons kunt omschrijven, zodat wij hier intern verdere actie op kunnen ondernemen. U kunt ons bereiken per e-mail of via T: 0318-569852, onder vermelding van BC1108-672. Helaas kunnen wij u niet tegemoet komen in een kosteloze vervaging of reparatie van het toestel. U heeft reeds foto’s van ons per e-mail ontvangen, waaruit duidelijk blijkt dat uw toestel echt vochtschade heeft. De vochtindicatoren op het toestel zijn erg duidelijk fel rood verkleurd. Daarnaast zijn er ook duidelijke vochtplekken op het scherm, welke ook op de foto’s zichtbaar zijn. Uiteraard vinden wij het erg spijtig dat het toestel defect is geraakt door vochtschade, maar in de handleiding van het toestel wordt u erop gewezen dat een mobiele telefoon gevoelig is voor vocht en dat hier dus extra zorgvuldig mee omgegaan dient te worden. Op basis hiervan kunnen wij u geen vervangende telefoon aanbieden. U geeft aan dat deze schade op de vakantie is gebeurd. Wellicht kunt u dit via uw reis- of inboedelverzekering vergoed krijgen. Met vriendelijke groet, BelCompany WebCare

Comment by poster of the complaint

13 years ago - De naam van die betreffende verkoper is Jeroen, een achternaam weet ik niet. U spreekt van foto's, die heb ik echter nooit gezien? Zou u deze dan nogmaals kunnen sturen? De vochtindicator van de telefoon was licht verkleurd, die van de accu niet. ik vind het wel vreemd dat dit toestel daar erg gevoelig voor is terwijl een iphone die er naast lag geen gebreken vertoont. Ik heb al lang begrepen dat u dit niet kunt vergoeden, en ook niet kunt repareren en dat vind ik heel jammer... zeker omdat de telefoon net drie maanden oud is en er dus nog bijna 2 jaar abonnement betaald moet worden. Wij gaan dus geen aankopen meer doen bij Belcompany.

Message from Belcompany

13 years ago - Wij zullen u de foto's per e-mail toesturen.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Belcompany

Responded on 25 August 2011 at 11:28

niet helemaal tevreden over oplossing inzake telefoon. Wij wisten niet dat een beetje condens in de tent die schade kon veroorzaken aan wat wij dachten een heel goede en degelijke telefoon.... wellicht betere voorlichting geven?
er wordt alleen maar gesproken over waterschade, alsof hij in het water gevallen is of in de regen gelegen heeft....

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that Belcompany posted

Belcompany

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben de klacht over de medewerker bij de juiste leidinggevende neergelegd. Tevens foto's gestuurd en een uitleg per e-mail op 18-08-2011.

All complaints of