Complaint: Klacht eigen risico

user-218330 on 15 December 2013 about Agis in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Zie hieronder de brief die ik naar Agis heb verstuurd. Spreekt voor zich:

KWESTIE 1.
Geachte Meneer/Mevrouw,

14 December 2012 ontving ik van jullie een brief(zie bijlage) met een te betalen bedrag aan het eigen risico van 2012. Dit bedrag was EUR 193.52. Dit eigen risico ging om mijn bevalling uit 2012. Ik heb hierover meerdere malen met jullie gebeld omdat ik het vreemd vond dat ik dit bedrag moest betalen aangezien ik een medische bevalling heb gehad. Medische bevallingen worden namelijk volledig vergoed. Ook in de basisverzekering. Deze bedragen zijn van mijn bevalling uit Maart 2012. Ik heb na de bevalling nog een keer een nacontrole gehad maar dat was dan ook alles. Verder ben ik niet meer in het ziekenhuis geweest voor iets wat te maken heeft met Gynaecologie. Als ik dan al helemaal niet meer in het ziekenhuis ben geweest in 2012.

Aangezien ik verder niks meer van jullie hoorde heb ik zelf nog maar eens teruggebeld. Dit moet 6-8 weken later zijn geweest. En wat schetst mijn verbazing? Jullie hadden dit uit handen gegeven aan een incassobureau omdat jullie geen betaling hadden ontvangen! Niemand heeft bij jullie een notitie gemaakt dat dit uitgezocht zou worden. En ik? Ik kon betalen aan het incassobureau plus incassokosten. Daar was ik het niet mee eens want het zou uitgezocht worden.

Toen het dossier bij GGN lag heb ik nog met hun gesproken en kreeg ik nog de kans om het uit te zoeken. Aangezien niemand meewerkte is dit dossier uiteindelijk tot een rechtszaak gekomen. Na meer dan 100 keer bellen met jullie en het GGN plus meerdere brieven geschreven te hebben en een klacht op www.klacht.nl heb geplaatst waren jullie het eindelijk met mij eens dat dit nooit een rechtzaak had mogen worden. Toen kon het opeens allemaal heel snel opgelost worden. Hierover heb ik gesproken bij jullie met Edwin Merk en werdt de rechtszaak(1 dag van tevoren) teruggetrokken.

Jullie hebben dit dossier teruggetrokken bij GGN en ik heb van jullie dan ook een brief gekregen dat ik dit bedrag van EUR 193.52 niet hoef te betalen. (Zie bijlage) Deze brief dateert van Mei 2013. Zo lang ben ik bezig geweest met deze rekening. Ook heb ik meer dan EUR 50.00 uitgegeven aan belkosten.(dit is te specificeren). Ik was erg blij dat dit was opgelost. Deze rekening heeft me een hoop stress opgeleverd want ik ga natuurlijk niet iets betalen wat voor mij vergoed hoort te worden. EUR 193.52 is in deze tijd namelijk veel geld.

Maar nu krijg ik 04 November 2013 weer dezelfde rekening op de mat! Echt om gek van te worden! Ik heb nu weer al meerdere malen met jullie gebeld waarom ik deze rekening nu weer krijg. En kon ik weer het hele verhaal vertellen. Eindstand: weer 45 min aan de telefoon met jullie. Maar niemand kan mij vertellen waarom ik deze rekening weer krijg. Ik kreeg een Meneer aan de telefoon die tegen mij zei: ”Ja ik moet toegeven, bijna 2 jaar later is ook wel erg laat hoor Mevrouw”. Toen zei ik: Nee hoor ik heb deze rekening al eerder gehad. Al een jaar geleden. ” Oh echt waar? Daar kan ik helemaal niks van terugvinden”. Ik vind het zoiezo vreemd dat dit nergens terug te vinden is bij jullie. Dit moet toch bijgehouden worden? Een andere Mevrouw zei tegen mij(ja weer gebeld hierover): ” Ja erg vreemd dat u het moet betalen, misschien moet u een intakegesprek betalen?” Serieus? Een intake van EUR 193.52?? Ik zag vorige week ook dat jullie dit bedrag van mijn rekening hebben afgeschreven. Vond ik eigenlijk wel brutaal. Dit bedrag heb ik dan per direct ook weer teruggeboekt.

Nu kan ik zelf zien op Mijnagisweb.nl wat voor bedragen er zijn gedeclareerd door het ziekenhuis. Nu vindt ik het wel gek dat er 2 keer ziekenhuis/instelling wordt gedeclareerd door het ziekenhuis. Ik ben er namelijk maar 1 keer geweest en dat was voor mijn bevalling. Ook zie ik een datum staan van 05-06 t/m 05-09. Werd er bij jullie aan de telefoon gezegd: Ja Mevrouw u heeft dan een behandeling gehad van 3 maanden. Nou ik zou niet weten waarvoor aangezien ik alleen maar 1 dagje in het ziekenhuis ben geweest voor de bevalling.

Conclusie: Ik wens graag een oplossing. Ik had in 2012 een basisverzekering bij jullie. Ik heb een medische bevalling gehad( Medishe indicatie, ik ben ingeleid met 39 weken vanwege hoge bloeddruk, omdat ik maar 1 nier heb etc).De hele zwangerschap ben ik medisch geweest. Er wordt op jullie website heel mooi omschreven dat een Basisverzekering een volledige medische bevalling vergoedt. En de volledige voor, tijdens en nazorg. Waarom moet ik dit bedrag dan betalen? Ook volgens de informatie van de Rijksoverheid moet dit ten alle tijden volledig vergoed worden. Dus nogmaals: Waarom moet ik dit dan betalen? Ik heb natuurlijk ook al een brief gehad van jullie in Mei dat dit helemaal niet betaald hoeft te worden!

Dit is al de 2e keer in anderhalf tijd dat ik zo een discussie met jullie heb over deze rekening. Ik ben dan ook allerminst te spreken over mijn zorgverzekering bij Agis. Ik hoor graag binnen 3 werkdagen een oplossing van jullie. Anders zal ik helaas aanspraak moeten maken op mijn rechtsbijstandverzekering en de consumentenbond. Ik heb namelijk geen zin, tijd en energie meer om hier nog meer voor te doen. Het heeft me namelijk al genoeg tijd en geld gekost.

Desired solution:

Kwijtschelding EUR 193.52 en een Excuus! Dit heeft me een hoop tijd, geld en stress opgeleverd.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Agis about your complaint

All complaints of