Complaint: Klacht F4F

user-108402 on 11 June 2012 about Fit 4 Free in category Sportclub/-school

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ruim op tijd (in juni 2011) heb ik een brief geschreven naar de vestiging in Amsterdam om mijn abonnement op te zeggen. Op deze brief heb ik geen antwoord gekregen, waarop ik een email heb verstuurd. Tijdens deze e-mail conversatie werd mij verteld dat als ik niets zou horen, dit goed zou zijn. Ook werd mij verteld dat ik moest afwachten tot het abonnement gestopt zou worden. Tijdens deze e-mail conversatie heb ik tevens aangegeven dat ik mijn pasje ben verloren. Er is mij verder niet uitgelegd welke actie ik hiervoor moest ondernemen.
Een paar maanden later kreeg ik inderdaad een brief dat mijn abonnement was opgezegd. Hierdoor was ik in de veronderstelling dat mijn abonnement was opgezegd en heb ik uiteraard geen verdere actie ondernomen. Vervolgens ontving ik een brief waarin ik werd gefeliciteerd met het lidmaatschap van een nieuw jaar. Dit was niet de bedoeling. Deze heb ik verder genegeerd, omdat ik dacht dat er in uw systeem iets verkeerd ging. Vervolgens kreeg ik meer brieven waarin stond dat ik een bepaald bedrag verschuldigd was. Nogmaals heb ik een e-mail gestuurd, waarin de medewerker mij schreef dat zij niet kon zien wat er aan de hand was. Er werd mij gevraagd om de vestiging op de lijnbaansgracht te Amsterdam te bezoeken. Dit heb ik gedaan, een medewerker op deze vestiging vertelde mij toen dat zij in het systeem kon zien dat ik geen abonnee meer ben en dat er GEEN openstaande rekeningen meer waren. Hier moest ik genoegen mee nemen, want deze medewerker kon mij hier geen bevestiging van geven.
Toen ik nog meer brieven ontving met daarin ook nog extra kosten, omdat het bedrag niet van mijn rekening af geschreven kon worden, heb ik weer contact gezocht. Ik heb een mail conversaties gehad met uw collega Marrion. Hij vertelde mij toen dat hij zag wat het probleem was, namelijk; mijn pasje was nog niet ingeleverd. Hij vertelde mij dat hiervoor €2,50 per maand in rekening gebracht wordt. Ik was FitForFree €25 verschuldigd, omdat ik mijn pasje kwijt ben. Ook ben ik nogmaals op de vestiging langs geweest om verduidelijking te krijgen. Mij is toen een specificatie zonder enige uitleg gestuurd en deze is mij ook volstrekt onduidelijk.
Uiteindelijk is de rekening opgelopen tot €146, welke ik heb overgemaakt. Als ik deze rekening niet zou betalen, zou ik te maken krijgen met een incassobureau. Om verdere problemen te voorkomen, heb ik tegen mijn wil in, toch het bedrag overgemaakt.
Na deze volledige kosten overgemaakt te hebben, zie ik tot mijn verbazing dat er laatst (ondertussen juni 2012) weer een bedrag is afgeschreven van mijn rekening.
U begrijpt uiteraard dat ik zeer ontevreden ben over deze dienstverlening.

Desired solution:

Ik zou tevreden zijn als F4F mijn abonnement volledig opzegt en geen kosten meer in rekening brengt. Overigens ben ik van mening dat ik de €146 onterecht heb moeten betalen. Ik zou graag zien dat F4F mij daarin tegemoet komt.

All complaints of