My complaint:
Wij hebben afgelopen herfst vakantie doorgebracht in de Eemhof. We hebben hier enorm naar uitgekeken ! Bij aankomst viel het huisje (673) nogal tegen. Over het algemeen verouderd en niet heel goed schoongemaakt. Hier kon na melding niet veel aan gedaan worden. We hebben onze dag hierdoor niet laten verpesten en hebben zelf de bezem, de dweil gepakt en de rommel van de vorige bewoners weggegooid. We waren uiteraard voorbereid op het feit dat de Eemhof een populair park is en dat het waarschijnlijk vol zou zijn. Dit was idd het geval. Waar we ons echter niet op hadden voorbereid waren de drommen mensen die een “dagje” naar de Eemhof gingen. Iedere ochtend/middag/begin avond liep de ingang van het park vol met “dagjes mensen”. Dit resulteerde in het feit dat op welk moment wij ook maar wilde zwemmen, het zwembad tot de nok toe gevuld was met lange rijen voor de glijbanden en gedring in het zwembad en de wildwater baan tot gevolg. Dit gold vervolgens ook (wel in iets mindere mate) voor de Action Factory en andere faciliteiten (zoals midgetgolf en bowling). Al met al zijn we ons vertier gaan zoeken buiten het park, maar daarvoor gingen we nu juist naar HET park van Center Parcs : De Eemhof ! Al met al was deze vakantie absoluut niet hetgeen we naar uitgekeken hadden. We hebben bijna 1200 Euro betaald voor deze week maar we hebben ons niet als serieuze gast gevoeld, met name door het toelaten van de enorme hoeveelheid dagjesmensen. Dit is echt ten koste gegaan van de reguliere gasten en dat vind ik onacceptabel. Zeker als je weet dat we voor deze week zoveel geld hebben moeten neerleggen !! We voelen ons echt beet genomen en we hadden zoveel meer verwacht van Center Parcs. Ik heb deze klacht overigens ook via een klachten formulier tijdens het verblijf kenbaar gemaakt (ingeleverd bij de informatie balie).
Inmiddels wel feedback van Centerparcs dat ze willen compenseren met een dagje zwemmen voor de familie maar ik neem hier geen genoegen mee.
CenterParcs geeft in een mail toe dat er mensen toegelaten worden tot het/een wettelijk maximum. Ik heb gevraagd wat dit wettelijk maximum dan is en hoe CenterParcs deze grens handhaaft. Zeker gezien het feit dat zo’n beetje de
hele week de toegangscontrole op het hekje niet heeft gewerkt en het park vrij toegankelijk is. Hier heb ik geen concreet antwoord op gehad en men blijft bij de voorgestelde compensatie.
Desired solution:
Ik wil dat Centerparcs hun beleid zodanig aanpast dat mensen die een hoop geld uitgeven om op het park te verblijven ook als zodanig worden behandeld. Suggestie is om b.v. het zwembad beperkt voor dagjesmensen toegankelijk te maken (Bepaalde dagen of beperkte tijd).
Verder wil ik compensatie voor de dagen dat we niet normaal hebben kunnen zwemmen. Dat zijn van de 8 dagen (Vrijdag t/m vrijdag) 5 dagen geweest (zaterdag en ma t/m do).