Complaint: Klacht over uw tekortkoming in overeenkomst

user-106513 on 03 June 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Zoetermeer, 1 april 2012

Geachte heer, mevrouw,

Middels deze brief dien ik een klacht in over uw tekortkoming in de overeenkomst die ik met u op 22 oktober 2011 ben aangegaan voor het aansluiten van het glasvezelpakket.

Volgens deze overeenkomst bent u verantwoordelijk voor het tijdig aansluiten van het glasvezelpakket zodra u de beëindiging met Ziggo (mijn voormalige provider) heeft geregeld. Dit is tot mijn verbazing niet gelijktijdig gebeurd! Zo is op 12 januari 2012 het contract met Ziggo officieel beëindigd en ben ik doorgaans van het internet, televisie en telefoon afgesloten en werd het glasvezelpakket niet daaropvolgend door u aangesloten zoals dat toen met u was overeengekomen! Vervolgens heb ik hierover telefonisch contact met u opgenomen, waarin door u duidelijk werd gemaakt dat het glasvezelpakket nog niet aan de klanten geleverd kan worden en werd mij verzocht om daar alsnog op te wachten. Hoe kan dit pakket door u worden aangeboden, terwijl dit destijds nog onleverbaar was en het onbekend was wanneer deze leverbaar zal gaan worden?!

Na meerdere malen telefonisch contact met u te hebben gehad voor het proberen te vinden van een oplossing voor het door u veroorzaakte probleem, werd er toen aangegeven om tijdelijk een dongel als alternatief aan te schaffen en werd er verder geen andere vervangingen voor de televisie en telefoon aangeboden. Wat een zeer slechte aanbod was, aangezien ik gedwongen werd om zonder televisie en telefoon te zitten en omdat de dongel hoge opwaardeerkosten met zich heeft meegebracht. Bovendien kon ik er niet goed gebruik van maken doordat ik thuis geen dekking heb voor draadloos internet. Zo moest ik mij overal naar toe gaan verplaatsen om daar alsnog gebruik van te kunnen maken of in internetcafé’s te zitten om van internet te kunnen voorzien en mijn dagelijkse zaken te kunnen regelen. Hetzelfde gold voor mijn vrouw en mijn studerende kinderen die internet hard nodig hadden voor hun studie en dagelijkse bezigheden!

Na nogmaals telefonisch contact met u te hebben gehad, werd vervolgens het internetplus bellen pakket als andere tijdelijke alternatief aangeboden. Dit pakket heb ik toen daadwerkelijk op uw advies aangevraagd. Zo werd deze op 29 februari 2012 aangesloten en ben ik hiervoor een nieuw contract met u aangegaan en heb ik tevens de bijbehorende kosten moeten betalen, wat uiteraard niet hetgeen is wat ik vanaf het begin heb gewild en waar ik op heb zitten wachten! Bovendien zou ik u erop willen wijzen dat ik mij niet kan verenigen met de beëindigingsdatum van 27 maart 2012 voor het internetplus bellen pakket. Dit omdat ik eindelijk op 15 maart 2012 het glasvezelpakket aangesloten heb gekregen, dus is dit mij inziens tevens de beëindigingsdatum van het internetplus bellen pakket en niet 27 maart 2012. Daarnaast ben ik niet bereid om dubbele activatie- en verzendkosten te betalen!
Zoals u zich kunt voorstellen is dit een zeer frustrerende zaak voor een familie met studerende kinderen en werkende mensen in huis! Ik verzoek u daarom op grond van de bovengenoemde feiten een redelijke schadevergoeding ter compensatie van het materiële en immateriële schade die ik en mijn gezin door uw tekortkoming hebben opgelopen:

– Van 12 januari tot 15 maart 2012 zonder (de juiste) internet, televisie en telefoon gezeten die ik in het glasvezelpakket hoorde te ontvangen;
– Dure en lange gesprekskosten vanaf mijn mobiel gemaakt om het probleem te proberen op te lossen;
– De aanschaf van de dongel met de bijbehorende opwaardeerkosten;
– De vertragingen en ongemakken die zijn veroorzaakt voor de studie van de kinderen en het regelen van de zaken van mijn vrouw en van mijn eigen werk;
– De sociale isolatie waarin wij door deze omstandigheden in deze periode zijn verkeerd.

Bovendien ben ik zeer teleurgesteld in u als organisatie en ik heb dan ook de neiging om mijn omgeving af te raden om naar jullie over te stappen. Dit is uiteraard niet het beeld die u aan de (toekomstige) klanten zou willen geven. Indien u uzelf nog zou willen bewijzen, dan is dit nu uw kans! Anders ben ik gedwongen om mijn contract bij u te beëindigen en het werkelijke beeld aan anderen weer te geven.

Ik verzoek u tevens de ontvangst van dit schrijven te bevestigen.

Dank voor de in deze te besteden tijd en aandacht.

Hoogachtend,

Meneer S. Zalat

Desired solution:

Deze brief is 2 maanden geleden naar ze toegestuurd, zondere enige reactie terug maar ontvang vreemde facturen waar ik niets van de berekening begrijp en wat nog erger is dat ik deze week nog eens onterecht een brief van een incassobedrijf heb gekregen dat ik geld aan ze moet terug betalen??!!! Bovendien ben ik een keer gebeld door KPN waarin zij mij vergoeding aanbieden en ik toen voorgesteld had om deze schriftelijk toe te sturen, maar zij zijn hun afspraak niet nagekomen en niets meer van ze gehoord!!

Een aanvaardbare Schadevergoeding voor alles wat ik geleden heb en stopzetting van deze onterechte geëiste incassobedrag plus verduidelijking voor de vreemde ontvangen facturen, dit alles wil ik schriftelijk en niet telefonisch en dus hun afspraak nakomen!!

All complaints of