Complaint: Klacht over verstrekken verlengstuk microsimkaart: nu kapotte dongel

user-79864 on 13 January 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

L.S.,

Ruim twee weken terug heb ik een Ipad gekocht, waar ik een microsimkaart in moet plaatsen. Ik heb ruim tien maanden een dongelabonnement bij KPN. In de winkel in mijn woonplaats Nijmegen werd me verteld dat ik 2 maanden voor eind van dit abonnement, dat was 5 januari jl., een nieuw abonnement met gratis microsimkaart kon afsluiten. Daar heb ik netjes op gewacht en vorige week een nieuw abonnement afgesloten, voor simkaart 48343726 .

In de winkel ontving ik een microsimkaart, en van de verkoopster een los verlengstuk daarvoor, waarmee ik de simkaart ook in mijn oude dongel kon plaatsen zodat ik de dongel in mijn laptop kon blijven gebruiken. De constructie zag er wat gammel uit, dus ik heb gevraagd of ik geen dongel én microsim kon gebruiken. De verkoopster legde uit dat ik met het verlengstuk gewoon kon wisselen en dat dat prima zou moeten gaan.

Deze week heb ik de microsim in mijn Ipad geplaatst, daarna in mijn dongel, toen weer in de Ipad en vervolgens in de dongel. Tot mijn verbazing deed die laatste niets meer. Daarom ben ik vandaag terug gegaan naar de winkel.

De manager daar, Mario, zag meteen dat mijn dongel kapot was, er was een lipje bij de Simkaart ingedrukt (ik kon dat met het blote oog niet zien). Hij wilde me een pakketje verkopen waardoor ik zowel een grote simkaart in de dongel, als een microsimkaart kan gebruiken. Hij vertelde me dat het wisselen vaak fout gaat en de dongel dan kapot gaat. Het pakket kost me 40 euro maar ik ben ermee akkoord gegaan. Wel was ik heel verbaasd dat me dit vorige week niet was verteld.

Tot mijn verbazing moest ik ook voor een nieuwe dongel betalen. Ik had de oude immers ‘kapot gemaakt’, volgens de manager. Maar ik heb behalve verwisselen – wat de verkoopster me vorige week heeft uitgelegd- letterlijk NIETS gedaan. Ik snap dus helemaal niet waarom de dongel kapot is. De manager legde uit dat dit vaak gebeurd en wisselen dus afgeraden wordt. Maar dit is me helemaal niet verteld. Ook niet dat ik een andere optie had dan de kaartjes wisselen.

Ik ben dus niet bereid om 50 euro bij te betalen. De manager werd daar boos over en ‘kon me dan het pakket van 40 euro ook niet verkopen’. Ik ben echt met stomheid geslagen. Er is me een foutief systeem verkocht waardoor mijn dongel kapot gaat, en nu moet ik daarvoor ook nog betalen?

Ik hoor heel graag of u meer van dit soort klachten gekregen heeft en of ik kosteloos een nieuwe dongel kan krijgen. Ik wel best de beide simkaarten bijkopen voor 40 euro, maar niet betalen voor een fout die m.i. is ontstaan door verkeerde verkoop in de winkel.

Met vriendelijke groet,

Irene Salverda

Nijmegen

Desired solution:

Een gratis nieuwe dongel.

All complaints of