Complaint: klachten de Haan CP 2537576

user-56811 on 29 July 2011 about CenterParcs in category Vakantieparken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

vanmorgen terug gekomen van 12 dagen CP de Haan. Wat een desillusie!!! Op 18 juli vertrokken wij, opa , oma, papa, mama, 3 meisjes en een pasgeboren jongetje naar CP de Haan. We kwamen in de middag aan, en kregen de pasjes van ons huisje, 704 en werden verwelkomt door een wespennest. Daar kan niemand wat aan doen, en binnen een mum van tijd stond de brandweer voor de deur om met een wit poeder te spuiten. We kwamen binnen en wisten niet wat we zagen: een vies oud uitgeleefd huisje, met zeer aftandse meubelen, zeil wat stuk was, daar waren de zeer slechte bedden over heen geplaatst, een piepkleine tv, ga zo nog maar even door…….. Wij hebben alles uitgepakt, bedden opgemaakt, een picknickkleed tussen de bedden van de oudste 2 meisjes (5 en 6 jaar) gezet, ondertussen hopend dat er geen asbest in dat oude zeil zou zitten. We waren een beetje wanhopig inmiddels , maar wilden de moed er in houden. Dus op naar de koffie en de Baluba.. Op nieuw een hele grote teleurstelling: wat een verschrikkelijke ongezellig toestand daar!!! Nog nooit zoiets gezien (Landal, Roompot etc.)
Natuurlijk hebben wij op Zoover gelezen dat de Haan er zeer slecht voorstaat, maar dat was NA onze boeking in december 2010. Na die boeking heb ik zeker 5 maal telefonisch en via de mail contact gehad met CP, met de dringende vraag of alles wel klaar zou zijn in juli 2011, en of ons huis dan gerenoveerd zou zijn. Iedere keer werd er gezegd: mevrouw, maakt u zich niet druk, de Haan wordt een volwaardig CP , uw huisje zal helemaal in orde zijn!!!!
Niet dus: onze 1e vraag bij de boeking was; vlak bij een speeltuintje, zodat we vanuit ons huis/tuin de kleintjes in de gaten konden houden
Helaas, het park heeft helemaal geen kleine speeltuintjes, en je kunt zo wie zo nergens heen kijken door de hoge dikke hagen rondom de huisjes. De speeltuin in bij de ” restaurant” en verdere speelgelegenheid is er niet.
Op 6 juni 2011 is onze kleinzoon geboren, met een defect aan zijn hartje. Ik heb enkele dag daarna weer contact opgenomen met CP, met de vraag of het huis echt in orde zou zijn, dat zijn papa en mama al genoeg zorgen hebben, en dat we hoopten op een fijne , onbezorgde vakantie. Mijn vraag was: zal ik niet beter een duurder huisje boeken???
Nee mevrouw, is echt niet nodig!!! Dat is 900 euro meer, en zonde van uw geld!!!!!
Dan het eten in de Haan. Als een van de weinige parken geen mee eten van de kinderen, en dat is de reden waarom wij geen HP hadden geboekt. Andere jaren deden we dit altijd, maar aangezien kleine kinderen maar 1 broodje of pannekoekje eten, werd dit te kostbaar.
Als we ergens blij om waren was dit het wel: het eten was iedere dag hetzelfde en erg duur. Als ik voor 25 euro een steack wil eten, dan ga ik naar een mooi restaurant, en niet naar de Haan. 6 euro voor een kinder menu, koude frietjes en koude pasta, en zodra je er wat van zegt legt de ” kok” zijn handen in je bordje pasta en zegt dat het best meevalt!!!!
Die arme ” kok” stond trouwens alleen maar zakjes voorgekookte pasta in warm water te gooien en sausje op te warmen.
De gebakjes stonden er zo lang in de vitrine, die waren helemaal uitgedroogd, de aardbeien erop helemaal slijmerig, 1 keer geprobeerd en weggegooid.

Toen we terug kwamen in het huisje en de kleintjes dotten haren onder hun bed vonden, ik ging voorlezen en al die smerigheid zag zijn we naar de receptie gegaan en hebben we direct een grote klacht ingediend.
Er werd helemaal niets ontkend, en we kregen een lake-site huisje 823 aangeboden, zonder bijbetaling. We kregen de sleutel mee om te gaan kijken, hebben alles over verhuisd, inclusief 3 slapende meisjes. Dit huisje zag er veel beter uit, wellis waar helemaal geen tuin, maar in ieder geval schoon en heel (op de voordeur na, dat raam lag er uit en was dicht geplakt).
In de week daarna kwamen we op een avond thuis, het was koud, maar helaas, we konden niet naar binnen: slot werkte niet meer!!! Van de buren een fiets geleend, en naar de receptie. Daar stonden we dan. Er kwam een beveiliger, die eerst moest kijken of we er echt niet in konden (!!!!) en dat was dus echt zo, dus kregen we een bonnetje voor een kopje koffie, moesten we weer helemaal terug lopen en wachten op de technische dienst!!!!! Met 4 kleintjes!!!!
U zult het geloven of niet, maar een paar dagen daarna wilden we onze broodjes gaan halen en konden we het huisje niet meer uit!!!!! Levensgevaarlijke toestand!!!!!!! Nu waren we in ieder geval binnenshuis dus konden we de receptie bellen, die kwam via het balkon binnen. Is vervolgens aan het klussen geslagen , sloten geprobeerd om te leggen van de schuur naar het huis, maar ja, dat bleek niet te passen, en goede sloten waren er niet…….. we hebben best gelachen hoor, om deze beste man, maar toch
Toen op weg naar de broodjes, kwam er weer een CP auto voor de deur, wij dachten voor de overlast van de sloten, maar nee: er kwam iemand een nieuw raam plaatsen, en daar voor kregen we dus een flesje wijn.
Wie er ook over het balkon renden, waren de ratten, echt heel smerig!!!! Wij hebben ze maar namen gegeven, klonk wat leuker!!!!!
Het personeel van de Haan mist trouwens ook prullenbakken op het terrein:
ze kieperden hun lege koffiebekers zo uit de rijden auto op de straat!!!
De “bulten” voor de lake-site huizen zijn vast niet bedoelt om te spelen: levensgevaarlijk als kinderen daar af vallen en bovendien staan ze vol met brandnetels. De grote grasvelden worden gebruikt als honden-uitlaat plaats. Liggen vol drollen, daar speelt geen kind. Op de grindpaden valt ook niet veel te beleven.
De toiletten in het centrum zijn verschrikkelijk vies!!!! In de baluba hangen handoekautomaatjes maar die zijn stuk, het is er een grote smeerboel, de 2 toiletten bij de bar waren iedere dag heel erg vies, bij de Aqua Mundo kreeg je ademnood, zo stonk het. De pasgeboren baby is niet meegeweest naar het zwembad, opa heeft iedere dag alleen thuis gezeten met hem.
Het zwembad is gevaarlijk, het is afgezet met plastic linten, als je naar boven loopt is er een gigantisch blok beton wat er uitsteekt, precies op kinderhoogte, de toezichthouders zijn druk met zich zelf. Onze kleindochters hebben zwemdiploma’s (die van 5 A, en die van 6 A,B en C) maar het zou niet in ons opkomen ze vast in het water te laten gaan terwijl wij onze handdoeken neer zouden leggen. Het was ook daar vies.
Dat de haan maar 3 vogels ipv 4 heeft, dat weten wij, maar alles wat hierboven staat heeft helemaal niets met vogeltjes te maken!!!! En wij waren zeker niet de enige gasten met deze klachten.
Dit park heeft helemaal niets te maken met CP. CP stond voor ons als heerlijk uitrusten, je laten verwennen met lekker eten, voorzieningen voor gezinnen met kleine en grote kinderen…………
1 hele grote teleurstelling was deze vakantie van 2300 euro voor 11 dagen, zonder eten of drinken!!!!!!!!!
Vanmiddag kwamen we thuis, er lagen 2 rekeningen van CP, 1 van 900 euro en 1 van 0 euro.
We gaan er vanuit dat dat een vergissing is. In deze mail ben ik vast nog het een en ander vergeten te melden, maar u kunt gerust contact met ons opnemen.

Desired solution:

Ik zou het echt niet weten, misschien weet CP een oplossing??

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by CenterParcs

Responded on 09 August 2011 at 09:46

nee, kadobon wordt NIET geaccepteerd, heb voorgesteld het te storten op giro 555.
Contact gehad met CP, is niet opgelost

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by CenterParcs

CenterParcs

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

We hebben de gast excuses aangeboden. Gast heeft een upgrade gehad naar een luxueuzere cottage. Voor de andere ongemakken bieden wij de gast een cadeaubon aan ter waarde van 85 euro.

All complaints of