My complaint:
Smartcardnummer: 1 28.571.403.056.56 storing met Philips HD-receiver met opnamefunctie
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij wil ik mij beklag doen bij u over de naar mijn mening slechte klantvriendelijkheid van Canaldigitaal.
Afgelopen zondag 10 april wilde ik ’s middags van Sport1 naar Film1Action gaan om een programma op te nemen. Plotseling functioneerde de afstandsbediening niet meer. Stekker uit stopcontact getrokken en 5 min gewacht. Afstands bediening functioneerde niet goed; wilde niet scrollen e.d. Toen nieuw batterijen erin gezet; geen verbetering. Gecheckt of smartcard op andere ontvanger in huis werkte; geen probleem. Andere smartcard werkte ook niet in de Philips ontvanger. Ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen en (HD)zenderlijst ingeladen; hielp ook niet. Alles nog een paar keer herhaald; werkte niet. Rare is; met veel moeit gescrolled: Ned1HD enz geen ontvangst; ARDHD en ZDFHD wel ontvangst; Skynews ontvangst, maar BBC2 geen ontvangst.
Maandagmorgen op werk naar u gebeld; computer herkende smartcardnummer niet? Later op de morgen weer gebeld: boodschap: ja, die hd-ontvangers hebben problemen met afstandsbedieningen. Nieuwe besteld; kan 5/10 werkdagen duren??? En bel gsm-nummer 06-44 300300 en reactiveer uw huidige kaart. Geprobreerd u per email te bereiken via Mijn Canaldigtaal; lukt niet!!Om 17.45 dit geprobeerd; gsm nummer werkt niet. Weer gebeld; na 20 minuten zal medewerker signaal naar ontvanger zenden en na een uur zou ik weer signaal krijgen. Advies: bel nummer 0900-9325 dat kost maar Eur1,30 per gesprek; geprobeerd maar dat helpt dus helemaal niet. Geen signaal; dus weer gebeld om 20.45; na 11 minuten te hebben gewacht weer nieuw medewerker; ja dus probleem. Monteur? Maar ik werk als docent en kan niet zo maar thuis blijven. Vrijdagmorgen ben ik vrij; maar wanneer?? Schrijf maar een brief naar Canaldigitaal. En toen werd plotseling de verbinding verbroken; waarschijnlijk gingen alle callcenter medewerkers toen naar huis om 21.10 uur???
U kunt klanten toch niet dagen of zelfs weken lang zonder tv laten zitten?? Dit is toch onbehoorlijk om klanten zo te behandelen? Ik heb vandaag in het totaal 1 x 15 min @ 0,15 en 1 keer 8 min @ 015 en 1 keer 0,15 @ 8 min en nog eens 1 keer een gesprek @1,30 en toen nog een keer 1 keer 18 minuten @ 15 p/min. Dus bijna 10 euro kwijt aan telefoonkosten en geen ontvangst op mijn ontvanger in de woonkamer.
Ik ben van mening dat u mij op zeer korte termijn moet helpen door binnen 5 werkdagen een nieuw hd ontvanger te sturen. Of u stuurt binnen 5 werkdagen een monteur; bijv.a.s. vrijdag of zaterdagmorgen. Ik vind dit onacceptabel; zo kun je toch niet met je klanten omgaan?
Graag op zeer korte termijn uw reactie.
Met vriendelijke groet
Herma Fitzgerald
Desired solution:
Dat Canaldigitaal deze week nog (vrijdag- of zaterdagmorgen of eventueel woe- do of vrijavond; ik zit in het onderwijs en kan niet zo maar thuis blijven) een monteur langs stuurt met een nieuwe hd-ontvanger. Ik zit nu in mijn slaapkamer tv te kijken. Ik heb nu al Eur10,00 betaald om Canaldigitaal te bellen; dat is toch ook te gek?

