My complaint:
Eind 2012 hebben wij een gesprek gehad met een adviseur hypotheken.
Verzoek: woning op naam van nieuwe partner, ex wordt ontslagen van alle rechten en plichten. Dit alles in goed overleg met alle partijen.
Formulier ter ondertekening meegekregen ter ondertekening dat ex, nieuwe partner en huidige eigenaar van de woning akkoord gaan.
Ondergetekend formulier ingeleverd. incl. legitimatie, werkgeversverklaringen, recente salarisstroken etc.
Verzoek is ingediend bij NHG en op 7 maart een schrijven gekregen dat na overleg met NHG eea niet in de weg staat maar dat de aanvraag beoordeeld dient te worden door de SNS bank.
In mei een gesprek met Tjeerd Smid gehad , NHG was akkoord.
Alles zou verder in werking gezet en afgerond worden.
Al wat wij hoorde, niets.
Geen reactie op mail of telefoontjes.
Dhr was niet aanwezig, was vrij, men kon ons niet verder helpen en ondanks meerdere verzoeken en beloftes werden wij niet terug gebeld.
Juli 2013. Wederom een bezoekje aan de bali waar wij nu te horen kregen dat dhr ontslag had, er geen overdracht plaats gevonden had en wij terug gebeld zouden worden.
2 weken later weer heen gegaan met de vraag waarom wij niet terug gebeld werden en dat er nu werkelijk actie ondernomen moet worden. Niemand die kennis van zaken lijkt te hebben.
We vertrekken met de belofte; u wordt terug gebeld……..
En inderdaad 2 dagen later een telefoontje er is ivm de vakantieperiode niemand beschikbaar maar op 1 augustus kunnen we langs komen voor een gesprek.
1 augustus? Gesprek? Pas over 2 weken en hoezo gesprek, zaken moeten afgerond worden!
30 juli telefoontje van Paul… hypotheekadviseur sns bank.
de afspraak moet maar even een weekje uitgesteld worden want dhr is net terug van vakantie en komt nog niet aan onze zaak toe.
Op mijn boze reactie dat ik er nu echt flauw van ben en dat ik nu eindelijk resultaat verwacht en mij gegarandeerd is dat de zaak nu afgerond zou worden kreeg ik te horen dat ik dan maar bij degene moest zijn wie mij dat gegarandeerd had en dat ik dan maar iemand anders moest zoeken en hij het in ieder geval niet ging doen!
Geantwoord dat dhr dan degene moest zijn om iemand anders te zoeken die de zaken kon regelen en dat wij gewoon komen op 1 augustus.
1 augustus. We krijgen van de klantvriendelijke en respectvolle medewerker te horen dat zijn voorganger vrijwel niets geregeld heeft en dat het NHG meerdere keren een afwijzing heeft gegeven..??? Hier is ons niets van bekend.
Maar er blijkt een oplettende medewerker te zijn geweest die onder ogen heeft gekregen dat de zaak nu opnieuw aangevraagd zou kunnen worden???!!! Hoe allert…
Dhr Paul….zal proberen volgende week contact op te nemen met deze collega en vragen hoe het nu precies zit.
Volgens dhr zal alles opnieuw opgestart moeten worden een taxatierapport moeten komen en verzekeringen afgesloten moeten worden.
“we moeten vooruit kijken en niet naar wat er voorheen gebeurt is. Ik wil alles oplossen” aldus dhr Paul…
Helaas hebben wij hier, o.a door zijn nonchalante houding, weinig vertrouwen in.
Om het verhaal leesbaar te houden heb ik het zo beknopt mogelijk gehouden. De vele telefoontjes, bezoekjes aan de balie en mail in de eerste maanden van dit jaar aan dhr Tjeerd Smit met het verzoek te reageren of actie te ondernemen heb ik niet eens genoemd
Desired solution:
Uiteraard een snelle en vooral juiste afwikkeling van deze zaak.
Voor een juiste afwikkeling is iemand nodig die echt kennis van zaken heeft. Wij hebben het gevoel van het kluitje naar het riet gestuurd te worden.
Bovendien vind ik de attitude van de medewerker onacceptabel.
Ik wens niet op deze manier bejegend te worden.
Je hoort het visitekaartje van een organisatie c.q bedrijf te zijn en dient de cliënten serieus te nemen en met respect te behandelen.
Ik vraag mij werkelijk af wat er mis is met deze locatie dat men denkt zich dit soort gedrag te kunnen permitteren.