My complaint:
Na het bestellen van een boek bij de webwinkel van de ako heb ik de beslissing genomen om via klarna te betalen. Deze optie werd neer gezet als het betalen via een acceptgiro bij andere webwinkels (wehkamp/bol.com) Na het ontvangen van de boeken was ik verbaast dat er geen acceptgiro bij de verpakking zat. Hierna ben ik gaan lezen en heb ik niet meer aan de betaling gedacht (stom van me). Tot mijn verbazing kreeg ik een paar weken later meteen een incasso bureau achter me aan die de kosten van het boek meer dan verdubbelde. Later kwam ik er achter dat dit incasso bureau (segoria) gewoon Klarna is maar dan voor mensen die ze geen acceptgiro hebben gestuurd om zo 40 euro extra te kunnen innen. Ik heb meteen het verschuldigde bedrag betaald maar niet de 40 euro extra (ik heb immers nooit een rekening noch een herinnering ontvangen die wettelijk wel verstuurd dienen te worden voor er incasso kosten mogen worden geheven. Klarna/Segoria (het zelfde bedrijf) staat alleen niet open voor overleg en blijft enkel mails en brieven sturen antwoorden niet inhoudelijk, en willen niet mee werken aan een oplossing. Het is mij duidelijk dat het verdien model van Klarna is dat ze mensen geen rekening sturen zodat ze meteen de 40 euro incasso kosten kunnen vragen.
Desired solution:
Het kwijt schelden van de incasso kosten, het veranderen van het verdien model van klarna (denk aan ideal/pay pal die wel een normaal model hebben)