Complaint: KPN Overzetten

user-150455 on 28 December 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wat KPN nu voor elkaar krijgt!!!
Ik ben er een aantal jaar een trouwe klant geweest terwijl ik het huis met mijn nichtje samen deelde.
Vervolgens kwam dat moment dat ik ging verhuizen en kwam erachter dat ik in mijn nieuwe woning geen gebruik kon maken van de diensten van KPN.
Nou mijn nichtje en ik het grandioze idee we gaan het overzetten want zij bleef op dat adres wonen en omdat we dezelfde achternaam hebben dachten wij een hoop rompslomp te besparen om een nieuwe provider aan te vragen.
Met KPN contact gehad overzetten NO PROBLEM.. Enfin wij denken goed geregeld en ik maak de overstap naar de concurrent in mijn nieuwe woning.
Wat schetst mijn verbazing vandaag kijk ik op mijn bankrekening en ja hoor de kosten inc aansluiting etc zijn afgeschreven van MIJN rekening.
Dit terwijl mijn nichtje vorige week notabene nog contact heeft gehad met KPN..
Je kent het wel check check dubbel check…
Navraag gedaan uiteraard stond zij ook nog eens een half uur in de wacht (gelukkig is het gratis, maar wil best betalen als ik dan sneller geholpen wordt) staat dit nu op de goede naam van de juiste persoon.. Worden de abonnementskosten van mijn eigen rekening afgeschreven vraagt zij aan KPN?
Ja mevrouw alles is overgezet maakt u zich niet druk ook de kosten worden bij u afgeschreven.
Mooi zo denken wij.. Wat een goede service van KPN.

Totdat ik vanochtend even moest bankieren en tot mijn verbazing moest zien dat zij alsnog een afschrijving van mijn rekening hebben gedaan.
Nu ben ik terwijl ik dit aan het intypen ben met hun aan het bellen en de teller staat alweer op op vele minuten… 13:24 uur begonnen met bellen en momenteel is het alweer 13:45 uur met tig keer het bandje te mogen horen waar je een dame hoort vertellen dat de medewerkers helaas nog in gesprek zijn en dat je even aan de lijn moet blijven om z.s.m. te orden geholpen… Ach anders kan je ook wel een mailtje sturen waar je nu ik dit zo mee maak achteraf nog meer ellende van ervaar… Dit had ik dus echt totaal niet bij KPN verwacht..

Voor ik een initial rating zal geven blijf ik eerst nog even wachten tot ik daadwerkelijk iemand te spreken krijg.

13:56 uur ik krijg iemand(Roberto Chotoe) te spreken leg mijn verhaal neer en krijg direct de mededeling ik ga u doorverbinden naar factuur service?!?!?!
Dat was mijn vraag niet!!!
“Ik ga het even voor u nakijken” in de wacht en komt terug “ik mag het niet inzien en moet u doorverbinden naar mijn collega’s op facturen”
Prachtig dit al die startende studenten die met €8,50 p/u bruto ook nog eens zwaar onderbetaald krijgen dankzij de ellende die zij van vele klanten over zich heen krijgen.
Chapeau KPN nog mee min punten waarmee niet gescoord kan worden.

Roberto komt terug, want facturen stuurt hem met een kluitje het riet in en mag mij vertellen dat overname 8 weken kan duren.. Goh wat leuk ik ben al vanaf begin November bezig.
Ik leg Roberto ook uit dat er al toezeggingen gedaan zijn nav 1 van de teamleiders daar deze hebben mij door ICT laten terug bellen waarmee ik vervolgens een nieuwe belafspraak heb gehad om te checken of alles naar wens en goed is verlopen.
Ver volgens zegt Roberto dat ik €30,- moet betalen ivm contract overname??
Dat is mij nooit verteld zeg ik hem en wil hiervan de algemene voorwaarden ontvangen waarbij staat aangegeven dat ik als vertrekkende klant €30,- moet betalen, terwijl dit niet eerde is gecommuniceerd.
Als ik namelijk gewoon had opgezegd, dan had ik niets betaald, maar ik heb notabene voor een nieuwe klant gezorgd!!!!

Roberto moet nu even zoeken naar die algemene voorwaarden even kijken hoelaat het is 14:09 uur staat mijn klokje nu…
Roberto komt terug met de mededeling dat ik deze kan terug vinden op het internet??
Ho even… ik vraag of het gemaild kan worden.
Nee dat kan niet, hij kan alleen intern mailen.
Ok als jij dat niet kan, dan wil ik je teamleider spreken.
Nee dat kan ook niet, want Roberto zit er om de vuile klusjes van KPN te klaren.
Ok als je teamleider het niet kan, dan loopt er vast een floorwalker, want dit is toch een callcenter daar bij de Erasmus brug in Rotterdam???
Ja die is er wel maar die is ook monddood.

Ok weet je wat Roberto jij doet je werk prima jongen.
Zulke jongens hebben wij bij MyCom ook nodig heb ik nog gezegd.
We gaan andere wegen bewandelen, maar wat KPN betreft kom ik hier zeer zeker op terug.

Mijn vraag is ik heb opgezegd, het abonnement is overgezet op naam van mijn nichtje!!
En het allerleukste is dat ik straks ook nog eens digitenne mag gaan opzeggen… ben benieuwd ik dan weer ruim een half uur mag wachten voor ik geholpen kan worden.

Roberto kan jij digitenne opzeggen… wonderbaarlijk dat mag deze knul dan weer wel!!!
Goed geregeld vraagt hij casus 12.4.8 pagina 14 en 15 .
Waarom wilt u opzeggen??

Nou jongen wat denk je.. Niet omdat ik jou een slechte gozer vindt, maar omdat KPN nu heeft laten zien dat het enkel op de centen van de consument uit is.
Klantenservice verdient een dikke 0!!!

12.01.2013 komt select vracht de digitenne ophalen.

Maar feit is ik ben wat betreft de overzetting geen stap verder gekomen en vandaar dit relaas…
Wat overigens niet het enige kanaal is wat ik zal benaderen, want iedereen mag dit wat mij betreft weten en ik zal een ieder alles behalve KPN aanraden!!!

Al met al klokje sloeg 14.34 uur ruim een uur gebeld en geen steek verder gekomen.
Mooi voor zijn “AHT”.

Desired solution:

Ik zou zeggen een excuus en heel rap die overzetting regelen.
Niemand wilt toch dubbele lasten hebben..
Toezeggingen doen en waar maken schijnen tegenwoordig erg lastig te zjn.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to KPN Internet to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by KPN Internet

All complaints of