Complaint: Aansluiting niet mogelijk bij verhuizen, geen hulp

user-95907 on 11 April 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Huidige situatie: ik heb i-tv en internet via KPN, voorheen alles in 1 maar afgelopen november vaste telefoon afgeschaaft en naar alleen tv en internet (stom stom stom achteraf!)

Per 1 juni ga ik samenwonen bij mijn vriend thuis. Hij heeft in verleden i-tv en internet aangevraagd bij KPN maar dit was niet mogelijk, geen signaal en moesten graafwerkzaamheden gebeuren. Dit werd zo een langdurig verhaal waarop mijn vriend de hele zooi geannuleerd heeft.

Nu wil ik mijn aansluiting verhuizen naar het adres van mijn vriend. Voor mijn werk heb ik internet echt nodig. Ik belde vandaag met de helpdesk om te vragen of van te voren al het signaal nagekeken kan worden zodat per 1 juni mijn verhuizing juist kan gebeuren en ik van het internet gebruik kan maken. Dit kan dus niet. Mevrouw Mireille Keizer van de klantenservice gaf letterlijk aan: Dit kan wel een lang verhaal worden, reken er maar niet op dat het internet het snel doet. Ik gaf aan dat ik internet nodig heb en niet 6 weken kan wachten op een goede verbinding. Nu komt dus de aap uit de mouw: omdat ik mijn pakket gewijzigd heb in november, heeft KPN dit gezien als een nieuwe overeenkomst terwijl dit alleen een wijziging is. Ik zit dus mooi nog tot november vast aan KPN en kan niet overstappen naar een andere provider. Dit van de contractswijziging is mij tijdens de telefonische wijziging niet verteld. Ik was er dan ook niet mee akkoord gegaan.

Ik vroeg dus bij de klantenservice aan Mireille Keizer wat ik nu moet doen. Zij zei: vul een klachtenformulier in op de site en geef je probleem aan. In het verleden heeft KPN ook al diverse contracten tussentijdig zonder boetebeding of afkoopregeling beeindigd en in jouw situatie lijkt mij dit dan ook niet meer dan fair. Nu weer een leuk iets: probeer maar een klachtenformulier te vinden op de site. Je kan alleen bellen of een brief sturen. Ik heb dus inmiddels weer gebeld en gezegd dat ik een klacht in wil dienen maar de klacht per email bevestigd wil hebben voor mijn eigen administratie. Dit is dus ook niet mogelijk. Bij internetgigant KPN is het alleen mogelijk om via de post een aantoonbare klacht in te dienen. Ik vind dit echt heel bizar!

Desired solution:

Wat ik als oplossing wil zien: zorg dat de internet/telefoonlijn op mijn nieuwe adres op 1 juni startklaar is of beëindig mijn contract zonder afkoopregeling per 1/6. Ik als klant geef aan KPN namelijk ruim op tijd aan wat de verwachte problemen zijn voor KPN maar zij weigeren hier iets mee te doen.

All complaints of