Complaint: Abonnement niet opzegbaar bij verhuizing

user-149347 on 18 December 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Begin november 2011 heb ik een KPN internet abonnement voor vast internet thuis genomen. Ik ben vanuit mijn ouders gaan samenwonen met mijn vriendin en was dus een nieuwe klant. Alles prima verlopen. In augustus 2012 heb ik de snelheid van mijn abonnement laten aanpassen van 8 mbps naar 40 mbps. Het oude abonnement kostte €25 per maand, het nieuwe abonnement €35 per maand.

Nu zijn de contracten het eerste jaar voor bepaald tijd en daarna heb je 1 maand opzeg termijn.

Nu is het december 2012 en ga ik met mijn vriendin verhuizen. Het nieuwe adres is een opknap appartement en ik ga in de tussentijd bij mijn ouders wonen.

Nu wilde ik het KPN internet abonnement opzeggen, maar kreeg ik te horen dat ik er tot augustus 2013 aan vast zit.

Dit omdat er bij het verhogen van de snelheid van het abonnement in augustus 2012 een “nieuw contract” is aangegaan. Dit contract is dus weer eerst 1 jaar bepaald en daarna 1 maand opzeg termijn.

Ik vind dit heel raar. Ik woon straks bij mijn ouders, ben aan het klussen in ons aanstaande appartement en moet dan nog voor een abonnement van mijn oude adres blijven betalen. Dat klopt toch niet?

KPN stelde voor dat ik het abonnement mee verhuisde naar mijn nieuwe adres. Ik wil dit niet want het duurt een paar maanden voordat het klaar is en bewoonbaar. En ik weet helemaal niet of ik wel nog een keer KPN wil.

Kan ik hier tegen in gaan of het een geval “had je maar beter moeten lezen?”

Desired solution:

Abonnement stopt per 01-01-2013

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by KPN Internet

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by KPN Internet

KPN Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste kmab,

Bij het aangaan van een nieuw abonnement gaat u akkoord met een jaarcontract. Wanneer u tussentijds het abonnement wijzigt, gaat u weer een jaarcontract aan.
In de algemene voorwaarden staat dit beschreven.
Wanneer u gaat verhuizen en u zit nog aan een jaarcontract vast, kunt u het abonnement dus mee verhuizen.
Mocht het voor ons technisch niet mogelijk zijn om de lijn te verhuizen naar het nieuwe adres, dan kan er sprake zijn van contractontbinding.
Maar in uw geval zal het signaal waarschijnlijk met succes verhuisd kunnen worden.

Ik begrijp dat het voor u vervelend is om te betalen voor een dienst waar u geen gebruik van kan maken.

Met vriendelijke groet,

Ivette
KPN Webcare Specialist

All complaints of