Complaint: Gedrag KPN en verdere

user-166256 on 21 March 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik beschuldig het telecombedrijf KPN van wangedrag in de omgang met klanten en van onjuiste adviezen tot mijn eigen naadeel.

Ik beschuldig de werkende incassoondernemingen die zijn behandeld met deze zaak van onwetendheid en onwil om de zaak rechtmatig op te lossen .

ONDERWERP

Vanaf 01/03/2010 ben ik verhuisd uit Kerkrade naar Kessel. Toen was ik reeds klant met alle producten zoals telefoon,mobiel,internet,televisie (experia-box) bij KPN. Ik heb deze verhuizing gemeld bij KPN ook tijdig.

Ik wees op tijd, dat ik uit proprofessionele redenen deze internet verbinding heb heel nodig. Ondanks mijn Uitleg is maar achter mijn verhuizing niets gebeurd. Ik heb ontelbare keren gebelt met de klantenservice. Reeds in deze tijd heb ik niet meer kunnen werken als ik was eerder bezig met de handel aan de beurse.
In eerste instantie kreeg ik te horen dat mijn adreswijziging niet werd gemeld. Dat heb ik nog eens voldaan dan.

Aan 25.Mei 2010 (drie maanden later) kwam een monteur om eindelijk de installatie internet uit te voeren.
Maar hij was gewoon enige minuten in mijn woning om me tenslotte me te deelen, dat een installatie vanwege foutiefe schakeling in het netwerk voor telefoon en internet niet mogelijk is. Daarnaa is hij weer gegaan. Hij heeft me niet kunnen verder helpen en ik heb ook geen inlichting door KPN gekregen. Maar ik staa zonder een mogelijkheid om te werken en het zijn reeds 3 maanden afgeloopen zonder inkomsten.

Heel betrouwbaar heb ik dan maar met datum 25.10.2010 aan 26.10.2010 een factuur van KPN gekregen over €230,47 voor werzamheden voor deze monteur. Jegens deze factuur heb ik onmiddelijk tegenspraak ingedient en heb deze ook niet betaald.

Toen riep ik meerdere keren terug naar de Klantenservice KPN en vind nu aanvullend de volgende:
Een verdere bewerking mijn internetaansluiting in Kessel is niet van toepassing, als ik heb reeds diverse achterstanden en ik ben bovendien nog bezig in kerkrade met een internetaansluiting die ik niet heb betaald.!!! Elke kind kan begrijpen dat is alleen een grap. Maar bij KPN is dit mogelijk.

Indien deze krankzinnigheid door herhaald talloze vervelende telefoontjes was opgelost, kwam een andere monteur van KPN aan 03.12.2010 (10 maanden later) en heeft de installatie rechtmatig voldaan.. Nu heb ik eindelijk achter 10 maanden weer een internetaansluiting bij KPN gehad.

Maar de kosten voor deze niet bestaande internetverbinding in Kerkrade zijn verder betrouwbaar afgebookt elke maand. Dat is wel niet te begrijpen. Altijd was er spraake van achterstanden. Daarover kunt u ziek worden. Als gevolg van van dit incident, had ik dan de afbooking door KPN uitgeschakeld bij de ING-Bank.

In het verloop van april 2010 was ik onafhankelijk deze andere proceduure persoonlijk bij PRIMAFOON (KPN-winkel) te Heerlen geweest. Ik was toen heel blij, dat ze me hebben willen helpen met een mobiele internetverbinding met een toepassende dongel. Ik heb moeten vooraf € 50,00 overmaken en heb deze dongel dan gekregen. Dat de bruikbaarheid van deze dongle was alleen tijdelijk heeft niemand me verteld. Midden in meijn activiteiten schakelt deze dongel gewoon na 6 weeken af. Weer was ik zonder internetaansluiting.

Ik was herhaald dan bij PRIMAFOON en nu hebben ze me een dongel aanbevolen mit die ik zonder limiet kann werken. Maar weer heeft niemand erover gesproken, dat het deze keer een abonnement zou zijn. Een abonnement voor een mobiele internetaansluiting was in mijn situatie ook niet van toepassing als ik was in verwachting voor mijn vaste aansluiting in Kessel. Kortom ik werkte met deze nieuwe mobiele internetverbinding. De kosten waren hooger, maar het was een kompromis-oplossing.

Plotzeling zonder verwachting is deze mobiele internetverbinding weer geblokkeerd. Zonder waarschouwing, zonder uitleg en zonder andere reden. Geen achterstanden.

Wat was nu weer gebeurd ??
Vanzelfsprekend weer gesprekken gesprekken gesprekken. Elke keer heeft u een andere medewerker aan de lijn die ik alles moet opnieuw uitleggen. Daartoe komt nog, dat de service voor het mobiele internet bij KPN alleen kann bereikt worden door een oproep via een mobieltje. En dat betekend duidelijk hogere kosten. Ik was bijna krankzinnig.

Het was begin 2011 teveel voor me en endeindelijk voldoende dan. Ik heb geen zenuwen meer gehad om tegen deze ondraaglijke onverschilligheid nog te vechten. Ik heb alle bij KPN lopende contracten geannuleerd en ben overgestapt naar een andere internetprovider. Overigens heb ik deze € 50,00 tot heden nog niet terug, hoewel dat was ook belofd.

Het was een groote misverstand te verwachten, dat voor me nu alles is geregeld. Eerst heb ik moeten ervaaren dat ik deeze dongel niet kann zoals in Heerlen besproken teruggeven. Door mijn beeindiging deze relatie mit KPN zal nu een abonnement over 2 jaaren plats vinden en deeze voorwaarden moet ik voldoen. Met deze oplossing gaa i kniet akkoord. Op zijn zachtst gezegd ik voel dat ik ten onrechte ben geadviseerd.

Nu begint de oorlog.
KPN verkoocht de vordering aan VESTING FINANCE
Vesting Finance verkoocht aan LINDORFF
Lindorff verkoocht weer aan VESTING FINANCE
Vesting Finance verkoocht weer aan LINDORFF
Lindorf verkoocht tenslotte aan VERMEER SCHUTTE & MUSEN

Ik vraag me aaf uit welke redenen zijn er eisen geschud rond. Er is its niet in orde. Mijn oordeel is dat een truc om te omzeilen de verjaringstermijn. Elke firma eist bovendien een andere som. En elke firma weigerd een opheldering en antwoord op mijn vragen. Alleen ze willen Geld en ze dreigen met verdere maatregelen. Alle factuuren bevatten maar de kosten voor een abonnement. En dat betal ik niet. Ik was 10 jaar klant met alle producten bij KPN bijzonders met een vaste internet. Helaas houden zulke ondernemingen geen rekening op deze feiten.

Ik solliciteerde voor een vaste internet en de dongle is aanbevolen voor mij door PRIMAFOON als een laatste redmiddel.
Niemand kann vandaag de bewering opstellen, ik was vanplann op duurzaame manier naar een mobiele internet over te stappen. Dit rapport is waar en kan worden ondersteund door verdere tallose origineele documenten.

21.03.2013
Rolf Graef

Desired solution:

In het licht van de enorme financiële schade voor mij KPN toegevoegd door de vertragingen, de totale afschrijving uitdaging

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to KPN Internet to pickup complaint

All complaints of