Complaint: Hoe moeilijk kan glasvezel aansluiten zijn?

user-174401 on 19 April 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vandaag een uitermate teleurstellend telefoontje van jullie ontvangen, dat glasvezel aansluiten niet mogelijk is.
Dit terwijl ik al een half jaar zelf overal achteraan bel en zelfs de gehele situatie van aansluiten heb voorgekauwd in een mail aan jullie, Reggefiber en onderaannemer Schuuring.
Een postcode check op jullie website geeft toch echt aan dat jullie bij mij kunnen leveren.
Nu een half jaar verder nog steeds geen steek verder en voor mijn gevoel is de wil er bij jullie ook compleet uit.

Even chronologisch de gang van zaken om glasvezel in de woning te krijgen:

– Glasvezel wordt in Almere gratis aangelegd.
Wij zijn anderhalf jaar bezig om het aangesloten te krijgen en uiteindelijk krijgen wij de melding: Nee Almere Haven is afgesloten qua gratis aansluiten. Als u glasvezel wilt, dan zult u hier een abonnement voor aan moeten vragen.

– Half jaar geleden dan toch maar glasvezel aanvragen. Wetende dat mijn woning nogal lastig is voor de medewerkers vooral veel zelf gedaan om tussenpersonen en misvattingen te omzeilen.

– Afgelopen dinsdag stap ik de winkel van jullie binnen en leg daar mijn ongenoegen uit.

– 24 uur later wordt ik terug gebeld en wordt de zaak onderzocht.

– 30 minuten later telefoontje terug dat aansluiten niet mogelijk is. Er moet een haalbaarheidsonderzoek gedaan worden.
Jongens kom op nou even!?!?!? Haalbaarheidsonderzoek, ik heb al meerdere keren per mail het complete plan van aanpak uitgelegd om glasvezel aangesloten te krijgen.
JA er moet 100 meter worden gegraven, omdat bij de eerste “gratis” aanleg er niet goed is onderzocht waar de kabel het pand binnen moet komen.
En nu krijgen we leuk te horen dat er onderzocht moet worden voor wie de kosten hiervan zijn… Een beetje de omgekeerde wereld vind je niet aangezien we al vanaf dag 1 dat er glasvezel aangesloten kon worden bezig zijn om het in de meterkast te krijgen.
Ik geef aan dat het dus echt onzin is en dat jullie gewoon moeten leveren. Order wordt opnieuw ingeschoten mail van mij zou worden doorgestuurd naar Reggefiber en de onderaannemer zodat hier verder aan gewerkt kan worden.

– 10 minuten geleden: Ik wordt gebeld dat het toch echt niet mogelijk is om mij aan te sluiten. KPN kan (of is het misschien wil???) mij niet aansluiten op het glasvezel netwerk.

Ik heb echter wel nog steeds een contract met daarop de melding dat jullie gaan leveren.
Daarnaast heb ik hier al ruim 5 maanden een doos in huis met jullie apparatuur.
En daarnaast heb ik nog de vraag, wie gaat mijn kosten vergoeden voor alle telefoontjes die ik het gepleegd om de boel aangesloten te krijgen, terwijl jullie dit toch niet voor elkaar krijgen.
Hoe kan het dat een simpele consument beter kan vertellen hoe de boel aangesloten moet worden dan 3 grote bedrijven, welke hier dagelijks mee bezig zijn, bij elkaar?

Mochten jullie toch nog iets GOED willen doen voor deze potentieel, “maar na de laatste kans waarschijnlijk nooit meer” klant van jullie, dan hoor ik het graag, het complete proces van hoe de woning aangesloten dient te worden wil ik dan best nog een paar keer uitleggen.

Desired solution:

Aangesloten worden op het glasvezel netwerk.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to KPN Internet to pickup complaint

All complaints of