Complaint: Klacht over wijziging abonnement en contractvoorwaarden (instapkorting)

user-95345 on 08 April 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Afzender
N.H.W.Timmer
Vaartuigenlaan 17
3448 KM, Woerden
nico.timmer@planet.nl]

Geachte heer/mevrouw,

Op 19 maart heb ik gesproken met mevr. Anja van der Schelling tussen 19.00 uur en 20.00 uur om mijn abonnement van Alles-In-één Instap te wijzigen in de Standaard omdat de Premium pakket niet mogelijk was. Zij vertelde mij dat ik al een standaardpakket had daar ik 40 mb download snelheid had. Ik heb nogmaals herhaald of ze daar zeker van is daar ik op 18 maart ’s avonds via internet een Instap abonnement had afgesloten en wilde dit wijzigen.
Toen ze alles herhaalde met naam en toename had ze gedacht een ander persoon voor zich te hebben. En nogmaals mijn naam herhaalde. Ik mag aannemen dat het gesprek via voicelogging te beluisteren is.Twee dagen later kreeg ik een brief met de verkeerde bevestiging dat ik een Alles-in-één Instap had afgesloten.

Een paar dagen later heb ik nogmaals gebeld en kreeg de heer Bart-Jan van Rossum aan de lijn en een klacht heb gedaan dat de belofte en afspraken met mevr Anja van der Schelling niet is nagekomen en de Instap abonnement ongedaan wilde maken en hiervoor de standaard abonnement wilde afsluiten.
Volgens de heer van Rossum was dat niet mogelijk en moest eerst het pakket installeren en na een week weer moest bellen om het pakket te wijzigen in standaard.
Ik gaf aan een klacht hierover in te dienen.
Hij stelde voor daar ik niet goed en profesioneel ben voorgelicht en de instapkorting van 6 maanden te verlengen naar 12 maanden. Ik hem heb gevraagd hoe hij mij dit kon garanderen en heeft aangegeven een verslag te maken in mijn klantdossier voor zijn collega’s.

Na een week weer gebeld en kreeg mevr van de Grinten(r)? aan de lijn. Gerefereerd naar het gesprek met de heer van Rossum. Ik heb aangegeven de standaard abonnement te wijzigen van Instap naar Standaard daar premium niet mogelijk was. Zij gaf aan dat Premium abonnement voor mij wel mogelijk was en dat in tegenstelling tot mevr Anja van der Schelling heeft beweerd.
Zij gaf aan dat zij de instapkorting van 12 maanden niet kon geven ondanks ik naar een duurdere abonnement heb afgesloten en dat ik maar een klacht moet indienen bij de KPN. Bij mevr.van de Grinten ook de afspraak met de monteur geannuleerd. De monteur zou op 4maart komen en heb 2 dagen van tevoren ( 2 maart) de afspraak geannuleerd. Toch is het niet mogelijk gebleken deze annulering door te geven via het systeem maw de monteur is toch aan de deur geweest.
Mijn vrouw heeft op 4 maart de KPN en werd medegedeeld dat de kosten toch in rekening werd gebracht
Wij zijn niet eens om ook voor deze kosten van de monteur op te draaien die wij op tijd hebben geannuleerd en dienen ook hierover een klacht in.

Mijn wijziging in de contractsvoorwaarden mbt niet nakomen van de instapkorting als de kosten van de monteur is niet in mijn voordeel en ik dien hierover dan ook een klacht bij u in.

Zoals u boven kunt lezen is het dieptreurig dat de afspraken niet nagekomen kunnen en dit niet de missie van de KPN kan zijn.

Desired solution:

1)De instapkorting van 12 maanden zoals beloofd is als goedmaking alsnog wordt gerealiseerd miv 1 april 2012.
2)De monteurskosten(€ 35,-)worden geannuleerd daar ik dit 2 dagen van tevoren telefonisch heb geannuleerd

All complaints of