Complaint: KPN beid geen hulp bij het oplossen van ons probleem.

user-89262 on 05 March 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ons internet is extreem langzaam. Er is verzekerd geen probleem met de verbindingssterkte van de modem. Nu hebben we KPN gebeld en gevraagd wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Ze hebben het probleem kunnen vinden. Het is de wijkcentrale dat te ver weg van ons huis. Dus de internetsnelheid neemt af per meter. Het internetkabel is dus te lang en maakt veel verlies. KPN wilt/kan hier geen hulp voor aanbieden. We hebben dit probleem al bijna 6 jaar en hebben er wel genoeg van dat hier niets aan gedaan wordt. We kunnen gewoon niet meer dan met 2 mensen op het internet zonder dat het internet vast loopt. Aangezien we met 4 mensen in het huis wonen werkt dit niet. We hebben KPN gemaild over dat we hier niet langer voor willen betalen. Het voorstel was dat we gaan betalen voor de 200 kb/s die we binnen krijgen, of dat ze ons meer mb/s sturen om die 2mb/s te behalen. Hiermee gaan ze niet akkoord. Wij blijven met het probleem zitten met langzaam internet en kan niet worden verholpen. Er zijn verder geen andere providers zodat we kunnen overstappen. Maar UPC en ZIGGO hebben op onze postcode beide geen kabel liggen. Dus die mogelijkheid is er ook niet. Het liefst stappen we helemaal niet over.
Dit is de brief die KPN ons terug stuurd op ons voorstel:

Geachte mevrouw Vader,
Naar aanleiding van uw e-mail kan ik u als volgt informeren:
Ik heb uw verbinding gecontroleerd en meet hierbij de volgende snelheden.
Upstream (Actuele Bitrate): 517.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate): 1603.0 kb/s
De snelheid van uw verbinding is onder meer afhankelijk van de afstand tussen uw woning en de wijkcentrale. Dit is ook de reden waarom de snelheden die wij aanbieden ‘tot’ snelheden zijn die door ons niet gegarandeerd worden.
Daarnaast is de binnenbekabeling van invloed op de snelheid van uw verbinding. Ik adviseer u daarom de bekabeling naar uw modem te controleren. Met name de kabellengte tussen het aansluitpunt en de Experia Box dient zo kort mogelijk te zijn. Ik adviseer dan ook om de kabel te gebruiken uit het installatie pakket. Het gebruik van bekabeling van mindere kwaliteit of langere kabel tussen het ISRA-punt (daar waar de bekabeling uw huis binnenkomt) en de KPN Experia Box kan een negatief effect hebben op de kwaliteit van uw ADSL-verbinding. Voor meer informatie over het aansluiten van de KPN Experia Box raad ik u aan om de installatiehandleiding bij uw modem te raadplegen. Mocht het probleem niet direct opgelost worden dan adviseer ik u de splitter, indien nog aanwezig, te verwijderen en de KPN Experia Box rechtstreeks op het ISRA-punt aan te sluiten.
Ook wanneer u de bekabeling aanpast zal maximale snelheid van het abonnement Internet Basis niet leverbaar zijn op uw adres.
Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Conny Kalsbeek
KPN

Desired solution:

We willen erg graag onze internet snelheid waarvoor we betalen. Zodat we met z'n alle op internet kunnen.

All complaints of