Complaint: KPN meldt klacht als opgelost, maar enkel een reactie is nog geen oplossing!

user-156680 on 31 January 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

standaard-in-1-pakket moet per 31/1/2013 ingaan nadat er een monteur alles installeert, na aanleg 2e aderpaar door KPN (op 29 en 30 januari). KPN activeert het pakket al per 21/1/2013 en zegt hierbij de zakelijke aansluiting (telefoon+internet) van mijn werkgever Achmea op die ze hebben uitbesteed aan XS4all (deze loopt op het 1e aderpaar). Tevens claimen ze mijn huistelefoonnummer per die datum en heb ik geen telefoon meer bij UPC. Na uren bellen, doorverbonden worden, Twitteren met de KPN Webcare etc etc. ben ik nog geen stap verder. Ik moet maar op de koop toenemen dat ik nu tijdelijk thuis voor AChmea op mijn privélijnen (internet en telefoon) werk, mag blij zijn dat ik werken kan! Uitgelegd dat ik veel naar buitenland moet bellen voor mijn werk. Ook mobiel en die gesprekken duren soms lang, wie betaalt deze gesprekken dan? Dat moet ik later maar met mijn werkgever regelen….. Door fouten van KPN kan ik stad en land bewegen en voor erg hoge kosten komen te staan. Dit is toch de omgekeerde wereld? Verzocht om het standaard-alles-in-1-pakket te annuleren en alles terug te draaien. Dit gaat helaas niet! MIjn pakket is al ingegaan….ja idd, maar dan wel foutief en ik kan nergens gebruik van maken! Ik wil mijn zakelijke lijnen terug. Er wordt me verteld dat dit niet kan, dit moet ik weer aanvragen bij mijn werkgever…. < Om een erg lang verhaal kort te maken: alles bij KPN loopt langs elkaar. Iedereen verbindt me door met collega´s, andere afdelingen etc. maar er is nog nul komma nul opgelost. Zodra het moeilijk wordt haken ze af en zelfs de webcare reageert niet meer via twitter, die vertellen met dat ik maar moet bellen (waar ik vervolgens wéér niet verder kom!) Wie moet ik hebben, wat moet ik doen om tot een oplossing te komen?? Ik ben ten einde raad.
Gewenste oplossing
– herstel van de zakelijke lijn van Achmea bij mij thuis – annulering van het standaard-alles-in-1-pakket – teruggave van mijn telefoonnummer aan UPC – vergoeding voor inmiddels de uren die ik kwijt ben geweest aan brieven, twitter, telefoongesprekken – gemaakte telefoonkosten

Reactie KPN:
"Beste Mirad75,

Ik vind het vervelend om te lezen dat de lijn van XS4ALL is opgeheven door een aanleg van KPN.

Helaas kunnen wij er niet voor zorgen dat de XS4ALL lijn weer gaat werken. Daarnaast is Achmea de aanvrager en kunnen wij onder andere namen geen wijzigingen doorvoeren.

Door het aanvragen van een Alles-in-één Standaard abonnement en het doorgeven van welk telefoonnummer u wilt behouden nemen wij het telefoonnummer over.

Ik raad u aan contact op te nemen met XS4AlL of uw werkgever om de lijn alsnog te herstellen of opnieuw te laten aanleggen.

Mijn excuses voor alle ongemakken.

Met vriendelijke groet,

Ivette
KPN Webcare Specialist"

En de klacht is geregistreerd als opgelost. Inderdaad, zoals de titel van de vorige klacht al zei: Van het kastje naar de muur"…. En aan 2 andere verzoeken van mij wordt voorbij gegaan.

Hoe lang gaat dit nog door??

Desired solution:

Alles-in-1-pakket annuleren per ingangsdatum (de verkeerde!!!!)
vergoeding voor gemaakte kosten en tijd die ik hierin steek.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by KPN Internet

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by KPN Internet

KPN Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Mirad75,

Zoals in mijn eerdere reactie kan ik helaas op dit moment niets voor u betekenen.

U dient de lijn opnieuw aan te vragen. Wij kunnen niet iets opleveren van een andere provider.

Crediteren kunnen wij pas wanneer er inzicht gegeven kan worden in de totale kosten.
Dat is op dit moment niet mogelijk.

Ik begrijp dat u ontevreden bent, maar wij kunnen de problemen met een XS4ALL lijn niet voor u oplossen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Ivette
KPN Webcare Specialist

All complaints of