Complaint: KPN valt ons al maanden lastig met incassobureau voor niet bestaande schuld

user-80090 on 15 January 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb een internet-extra abonnement van KPN omgezet naar het alles-in -1-pakket van KPN voor internet, televisie en telefoon.
Spijt dat ik ervan heb: ik heb nu een incassobureau achter me aan! Ten onrechte door KPN ingeschakeld, maar zorg er maar eens voor dat dit rechtgezet wordt door KPN!
Hier mijn verhaal.

Er zijn bij KPN twee zaken fout gegaan:
1. KPN heeft mijn oude internet extra-abonnement niet stopgezet en de automatische incasso gewoon door laten lopen na de overstap op het alles-in -pakket. Er zijn twee termijnen van mijn rekening afgeschreven, die ik heb laten terugboeken.
2. De ingangsdatum van mijn nieuwe abonnement klopte niet. Deze was enkele dagen te vroeg ingesteld. Hierdoor heb ik (per automatische betaling van mijn alles-in-één pakket) ook betaald voor dagen waarop ik dit pakket nog niet had.

Ik heb KPN doorgegeven dat ik de onterechte afschrijvingen voor het oude abonnement heb laten terugboeken. KPN heeft mij daarop per e-mail laten weten dat dit oke was en dit in hun administratie zou worden gecorrigeerd.

Ik dacht dat het daarmee geregeld was. Maar enkele weken later kreeg ik echter een brief van een incassobureau dat door KPN was ingeschakeld!! Weer aan KPN doorgegeven en per mail bericht teruggehad dat het zou worden hersteld. Nou niet dus. We worden sinds enkele maanden geterroriseerd door dit incassobureau. Met brieven en steeds met telefoontjes waarbij je een bandje te horen krijgt dat je moet betalen. Daarnaast zijn we ook meerdere keren opgebeld door het incassobureau waarbij mijn vrouw op een ontzettend intimiderende manier onder druk wordt gezet om het bedrag te betalen. Vervolgens zijn ook mijn kinderen telefonisch lastiggevallen door dit bureau.

Ik ben ontzettend boos over deze gang van zaken. Uiteraard heb ik KPN gemeld dat dit incassobureau ons lastigvalt en gevraagd om dit op te lossen. KPN doet echter niets. Aan het begin kreeg ik nog een mailtje van de klantenservice dat als ik een probleem had met het incassobureau ik daar maar een klacht moest indienen! Ik heb daarna ook nog enkele malen doorgegeven dat ik word lastiggevallen door hun incassobureau, maar ik krijg niet eens meer antwoord van KPN. Wat een totale onbeschoftheid. Verder heb ik het bedrag dat ik te veel heb betaald vanwege de verkeerde ingangsdatum van het alles-in-één pakket ook nog steeds niet terug ontvangen.

Dat is KPN: laat je klanten maandenlang ten onrechte lastigvallen door een incassobureau ten gevolge van je totaal gebrekkige administratie en trek dan je handen ervan af, zodat je klant het zelf kan uitzoeken.
Ik adviseer iedereen om niet meer met KPN in zee te gaan!
Zelf ga ik ook op zoek naar een andere aanbieder. Iemand met suggesties voor een goed alternatief in Almere?

Desired solution:

- KPN brengt zijn administratie op orde en zorgt ervoor dat hun incassobureau ons niet meer lastigvalt
- KPN betaalt mij het bedrag (7 euro) terug dat ik teveel heb betaald in verband met de verkeerde ingangsdatum voor het alles-in-één abonnement

All complaints of