My complaint:
Vanmiddag al mijn moed en tijd bij elkaar geraapt om KPN te bellen met een stapeltje klachten over ons zakelijk ADSL abonnement van 16MB.
Na een half uur wachten kon ik mijn verhaal doen.
Klachten:
– internet instabiel
– 16 MB wordt niet gehaald, blijft hangen op 12 MB
– Uploaden via FTP of naar netwerk van klant lukt niet (waarschijnlijk zelfde als instabiel, kleine dipjes ofzo)
– meerdere sites denken dat we in Rusland zitten, wat vervelend is als je bijvoorbeeld via de officiële Microsoft website iets wilt bestellen. Dat kan dan namelijk niet.
Doorgeschakeld naar een collega. Die had de lijn doorgemeten en even het modem gecheckt en volgens haar was alles in orde.
Klachten één voor één langsgelopen, maar constant was het antwoord: “Dat zal dan wel aan uw firewall instellingen liggen”. Behalve bij de snelheid. Het antwoord: Ja, maar 12 MB valt ook onder 16 MB! (???)
Leuk, die gratis support, ik mis alleen de support! Ik belde om te kunnen overleggen over een oplossing.
Ik: “Dan denk ik dat we op zoek moeten gaan naar een andere provider.”
KPN: “Dan wens ik u daar veel succes mee!”
Desired solution:
-Snelheid verhogen naar 16 MB zal waarschijnlijk niet lukken, maar stabiel internet moet toch kunnen! Desnoods het abonnement terugzetten naar 12 MB als het daar stabieler van wordt. (Met bijbehorende prijsdaling.)
-Instellingen van het door KPN geleverde modem nakijken, als het daar volgens hun aan ligt. We willen van dat Russische af. Ik kan het niet vinden in elk geval.