Complaint: Ondernemerspakket Internet en IP-bellen aanvraag via internet wordt niet behandeld

user-124585 on 29 August 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Via Internet het Ondernemerspakket Internet en IP-bellen besteld. Aanbod lijkt goed gratis standaardinstallatie door monteur een aansluitkosten €0. Er volgt meteen een e-mail met de mededeling dat ik binnen twee werkdagen wordt gebeld door een medewerker van KPN. Helaas.
Na 5 dagen dan zelf maar bellen. Wordt mij direct verteld dat een internetaanvraag via internet langer duurt. Vreemd, ik heb toch echt een e-mail gehad dat ik binnen twee werkdagen gebeld zou worden. O, maar dat is het automatische systeem, maar dat klopt niet hoor. U kunt het beter nu via de telefoon gewoon opnieuw aanvragen.
Op de vraag of ik dan ook op dezelfde termijn minus die extra wachtdagen wordt aangesloten is het antwoord nee. Duurt minimaal 4 weken. Dat is lang als je als ondernemer in de lucht wil zijn.

Als ik sneller aangesloten wil worden, dan adviseert KPN mij een ‘ouderwets’ abonnement te nemen, dus vaste telefonie met internet. Dat kost weliswaar €10 extra per maand, maar dan kan ik, als ik afstand doe van mijn bedenktijd binnen 8 werkdagen aangesloten worden. Dus beginnen we aan het doornemen van alle benodigde gegevens. We zijn er bijna als ik nogmaals vraag of het verder gelijk is aan de voorwaarden etc. van het in eerste instantie gekozen pakket. Oeps, eh… nou, u moet wel aansluitkosten betalen, dus boven die €10/maand kost het nog eenmalig €150 aansluitkosten.

Al met al ben ik dan dus €20 per maand (in het eerste jaar)duurder uit om sneller aangesloten te worden, omdat KPN dus een internetaanvraag niet zo snel behandeld al beloofd.

Dat heb ik dan ook maar niet besteld.
Je mag al sinds het verre verleden klant zijn, zowel zakelijk als privé, het maakt KPN simpelweg niets uit, ze zetten niet één stapje extra, de medewerker vindt het prima als je dan maar voorstelt om een andere provider te gaan uitkiezen.

Desired solution:

Alsnog het via internet bestelde pakket geleverd krijgen, maar dan wel zonder opnieuw de volledige wachttijd uit te dienen, met andere woorden deze klacht oppakken en per omgaande de aansluiting realiseren.
Of het voorgestelde 'ouderwetse' pakket geleverd krijgen, maar dan wel zonder aansluitkosten te betalen.

All complaints of