Complaint: Ondeskundigheid, tegengestelde geluiden en onvolledige informatie.

user-73312 on 09 December 2011 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Sinds 9 september heb ik een contract voor internetplusbellen en digitale ‘draadloze’ tv. Begin oktober is de experiabox geplaatst en daarmee werd mij duidelijk dat er door de afdeling verkoop verkeerde verwachtingen worden gewekt en onvolledige informatie is verstrekt en dat de helpdesk het probleem graag bij de klant legt.
Ik heb 6 weken moeten wachten voor mijn 2de telefoonnummer (voorheen isdn) in werking kon treden i.v.m. ‘migratie’. Dit is niet van tevoren gemeld, ik hoorde het van de monteur, net als dat ik op het 2de nummer geen antwoordapparaat kan zetten of ik moet eerst nieuwe kabels trekken.
Met maar liefst 3 enorme, knipperende stekkerboxen in mijn contactdozen voor het zogenaamde draadloze netwerk – vanaf daar lopen er alsnog kabels naar de zenderkastjes en vanaf de kastjes naar de tv – gaat het niet zo best. Daarover kreeg ik ook meteen van de monteur te horen dat het allemaal niet optimaal werkt in een oud pand.
Het internet op de supersnelle Apple laptop in de huiskamer gaf vanaf de 1ste week problemen; liep vast door telkens het ip-adres uit te schakelen. De helpdesk kwam telkens met andere zogenaamde verklaringen voor het probleem (telefoon te dicht bij de experiabox – heeft de monteur zo aangelegd, storingen in snoeren in huis, storingen door buren, afstanden te groot – niet meer dan 3 meter enzovoort). Nadat ik diverse kanalen had uitgeprobeerd, kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik het beste met de Apple bij de experiabox kon gaan zitten of een kabel kon aansluiten! En zij wisten eigenlijk niet veel van Apples. Ik heb door navraag op mijn werk het probleem uiteindelijk opgelost door alles (inclusief ip-adres) op handmatig te zetten en zelf in te voeren.
Toen na enkele weken ook de tv in de huiskamer storing begon te geven, kreeg ik van de helpdesk het advies om lamp voor lamp uit te zetten om te kijken of daarmee de klacht was verholpen. Gisteravond was het weer zo ver. Om 21.00 uur zaten wij in volslagen donker bij de tv, maar de storingen bleven. Wij hebben het maar opgegeven en inmiddels overwegen we om over te stappen naar de kabel, terwijl het contract nog voortduurt. Dan hebben we meteen ook minder knipperende stekkerboxen en kabels in huis.
Tenslotte wil ik nog wel kwijt dat het gemakkelijk verdienen is om een hele maand (september) in rekening te brengen terwijl de boel in die tijd niet kon worden aangesloten door kpn, en het teveel betaalde isdn-abonnementsgeld pas in november te retourneren.

Desired solution:

Het aanbod om tussentijds de overstap te kunnen maken van het pakket internetplusbellen en digitale tv naar alleen internetplusbellen, zonder afkoopsom. Het bellen werkt nu namelijk op beide telefoonnummers en ook internet doet het tegenwoordig grotendeels zonder problemen. Een sporadisch bugje schakelt de verbinding nog wel eens uit, maar daar is mee te leven en wij willen even geen nieuwe problemen.

All complaints of