My complaint:
Ik had al eerder gehoord hoeveel problemen mensen hebben bij het overstappen van de ene naar de andere glasvezelprovider en dacht daarom dat vroeg iedereen op de hoogte stellen zou helpen.
Ik ben dus in juni begonnen Lijbrandt op de hoogte te stellen van mijn voornemen om eind augustus over te stappen naar KPN. Ook KPN heb ik begin juli bezocht en een week later had ik al een grote doos met spullen en een afspraak voor 2 september met 100% aansluitgarantie.
Eind juli kreeg ik van Lijbrandt telefonisch de bevestiging dat mijn Klaar50 abonnement op 31-8-2013 zou eindigen.
Dat zou dus een eitje moeten worden dacht ik.
Op zaterdagavond 31-8 rond 20uur inderdaad geen aansluiting (televisie, internet en telefoon) meer via Lijbrandt.
Op maandag 2-9 komt de monteur van KPN nadat volgens zijn zeggen in de ochtend de lijn was gecontroleerd. Ik had alles al op de juiste plek gezet en na het wisselen van de ISRA unit kwam de monteur er achter dat de inkomende IP-nummers niet klopten. Lijbrandt zat er dus nog op en de monteur kon niets verder doen dan het doorgeven aan de technische dienst en Reggefiber. Die laatste zou er maximaal 8 werkdagen ermee bezig zijn om het op te lossen.
Ik heb zelf op 4 september Reggefiber ook maar een mailtje gestuurd.
Op 6-9 van KPN tijdelijk een gratis internet USB-dongel en digitenne gekregen. Mooi maar niet echt handig natuurlijk. Ik zou binnen een paar dagen van Reggefiber iets horen om een afspraak voor een monteur in te plannen.
Op dinsdag 10-9 belde ik met KPN omdat ik nog niets gehoord had. Het kon nog wel even duren en Reggefiber hoefde toch niet langs te komen vertelden zij nu.
Op vrijdag 13-9 weer KPN gebeld. Nog geen bericht van Reggefiber en ik heb toen hun telefoonnummer gekregen. Ik had ook nog geen reactie gehad op mijn mailtje van 4-9.
Op maandag 16-9 KPN en Reggefiber gebeld. Beiden gemeld dat ik nog steeds via de Experiabox dezelfde IP-nummers zag van Lijbrandt. Reggefiber melde mij toen dat zij pas 10-9 van Lijbrandt bericht hadden gehad dat de lijn vrijgegeven mocht worden en het nog wel tot eind van de week kon duren voor zij actie zouden ondernemen.
In de avond van 16-9 kreeg ik ineens een antwoordt van Reggefiber op mijn mauiltje van 4-9. Zij melden: “Volgens onze systemen is sinds vandaag de migratie volledig.”
Helaas niets was minder waar bleek dinsdag 17-9
KPN had nog niets gehoord van Reggefiber en ook op de status van de Experiabox was geen verandering zichtbaar. Maar de planning zat er bovenop en ik zou zo spoedig mogelijk worden teruggebeld als zij bericht hadden van Reggefiber.
Vandaag 18-9 blijft het weer stil en zie ik nog steeds geen verandering in het status menu van de Experiabox.
Desired solution:
Ik wil dat Reggefiber Lijbrandt van de lijn haalt en KPN koppelt zodat ik eindelijk van de bestelde televisie, internet en telefoon diensten gebruik kan maken.
Ik vraag mij af of de OPTA hier geen regels voor heeft opgesteld.