Complaint: Pakket blijkbaar niet te bezorgen

user-143675 on 21 November 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In mijn nieuwe appartement bestaat de mogelijkheid om tv en internet via glasvezel te gebruiken. Hiervoor heb ik deze diensten besteld bij KPN (heb wel 5 flyers van KPN gekregen). Aangezien ik er nog niet direct inzat een afspraak gemaakt om de installatie op 16 november te doen.

Toen de monteur mij de 16e voor een modem vroeg, was ik redelijk verbaasd. Het leek mij logisch dat de monteur deze mee zou nemen. Dit schijnt bij KPN niet het geval te zijn, ze sturen de modem los op. Beetje vreemd. In mijn brievenbus vond ik inderdaad 2 bezorgbrieven met de uiteindelijke melding dat het pakketje retour was naar KPN.
De monteur heeft vervolgens netjes een nieuwe afspraak gemaakt en doorgegeven dat hij niks kon doen. Daarop werd ik snel teruggebeld om ook een nieuwe bezorgdatum af te spreken. Ik had niet zo’n trek om weer een bezorging mis te lopen, dus heb aangegeven het pakketje graag zelf ergens op te halen. Dit was niet mogelijk, omdat er volgens het systeem geen afhaalpunten in de buurt waren (ik woon in Eindhoven, lijkt mij geen klein dorp). Goed, ik ben toch aan het klussen in huis, dus een afspraak gemaakt om weer te laten bezorgen.

Op de dag zelf kreeg ik zowaar een sms van tnt-express dat het pakketje tussen 13:50 en 15:50 geleverd zou worden. Dit bleek valse hoop, want ik heb op dit moment, half 7 een dag later nog steeds niks. Mijn brievenbus is ook maagdelijk leeg, geen briefje van een gemiste bezorging.

Dan maar weer bellen met KPN. Na een hele tijd graven in het systeem blijkt het pakketje wederom te zijn teruggestuurd. Volgens tnt was ik namelijk niet thuis. Het blijkt nu wederom niet mogelijk om mij het pakketje zelf te laten ophalen. Als ik hier opheldering om vraag, wordt er naar tnt gewezen. Zij hebben immers niks afgegeven. Dit kan zo zijn, echter is het niet aan mij om een pakketje netjes bij mezelf af te geven. Ik ga er vanuit dat een bedrijf waar ik iets bij bestel ervoor zorgt dat ik hun producten en diensten krijg. KPN is in mijn ogen dus verantwoordelijk dat ik mijn pakket krijg. Als de tnt in hun ogen niet goed hun werk doen, moeten zij het rechtzetten. Niet mij de tnt laten bellen om maar een nieuwe bezorgafspraak te maken (dit kan blijkbaar met een teruggestuurd pakket).

Desired solution:

Aangezien ik nu 2 weken zonder internet zit (ik zit nu aan te modderen met een telefoon), wil ik zo snel mogelijk een pakket van KPN zien. Maakt me niet uit hoe, al komen ze hem persoonlijk afleveren. De monteur was zeer vriendelijk, de mensen van de helpdesk ook, maar het systeem waarmee ze moeten werken is kansloos.
Ik wil vanaf de 30e kunnen internetten!

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Tot op heden nog geen pakket of reactie van KPN

All complaints of