Complaint: payinfo.nl

user-149907 on 22 December 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ook ik heb elke keer per maand {elke week zelfde tijdstip } kosten gemaakt via payinfo.nl . ik weet niet eens wat dat inhoud laat staan dat ik er gebruik van maak
Het tijdstip dat het gebeurt is altijd tussen 16,40 en 16,50
raar, maar hoe kom ik er vanaf en is dit een legale manier om iemand geld uit zijn zakken te kloppen

Desired solution:

die dienst verwijderen en zorgen dat ik op de hoogte blijf wanneer ik er { per ongeluk } weer in verband gebracht word met deze geldklopperij

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by KPN Internet

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by KPN Internet

KPN Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste wilfried2,

Payinfo is een initiatief van KPN(Hi), T-Mobile en Vodafone. Alle aanbieders van ringtones, spelletjes, sms-diensten etc. die iets verkopen aan klanten van deze operators zijn verplicht deze te vermelden op de website payinfo.nl.

Hiermee voorkomen KPN en Hi dat je als klant moet informeren bij iedere individuele aanbieder van mobiele diensten (waar er duizenden van zijn), maar heb je één centraal overzicht. Superhandig dus! Je vindt de kosten van de door jouw bestelde diensten terug onder het kopje 'www.payinfo.nl' op je rekening. Voor een specificatie van de door jou aangeschafte diensten kun je met je mobiele telefoon surfen naar www.payinfo.nl. Op de website kan je dan dus altijd even kijken wat het precies was.

In het kort komt het erop neer dat u geabonneerd bent op een mobiele dienst/product. Mogelijk kan het zijn dat u dagelijks uw horoscoop ontvangt of misschien leuke moppen.

Let op! Je kan met je mobiele telefoon naar payinfo.nl gaan. Ga je er via je vaste pc heen, dan wordt er daar uitgelegd dat je met je mobiel naar de website moet gaan. Via je mobiel wordt je als klant van één van de Nederlandse operators meestal direct herkend en kan je gelijk naar je overzicht. In sommige gevallen zul je jezelf even kenbaar moeten maken door je identiteit met een Sms’je te bevestigen.

Helaas kan ik dit niet voor u stopzetten. De dienst waarvoor u betaalt neemt u niet bij KPN af. KPN fungeert via payinfo.nl als tussenpersoon.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Ivette
KPN Webcare Specialist

All complaints of