Complaint: Slordigheden van KPN

user-124306 on 28 August 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Beste mede gedupeerden,

Gistermiddag heb ik contact opgenomen met KPN om de volgende redenen:

– spotify
– interactieve tv op de computer
– internetsnelheid
– Digitale ontvanger

Op 13 okt 2010 heb ik een alles in 1 (standaard) pakket aangeschaft in een KPN winkel. Wat mij toen nooit is verteld is dat ik recht had op spotify en hoe hier gebruik van te maken en dat ik tv op mijn computer kon kijken. Ben ik dus sinds kort achter (2 jaar later)
Dit heb ik gemeld bij de klantenservice en verteld dat ik dit zeer slordig vond. Hier werd excuses voor aangeboden. (logische reactie)

Nu de serieuze klachten.
Ik ben een alles in 1 (standaard) contract aangegaan met KPN. Hiermee heb ik recht op een internetsneldheid tot maximaal 40 mb download en 4 mb upload. Nu ben ik hier dus ook pas achter gekomen dat mijn internetsnelheid met moeite de 7 mb voor download bereikt en nog geeneens 1 mb voor upload. Met andere woorden ze hebben mij 2 jaar laten betalen voor standaard pakket, maar mij de internetverbinding gegeven van een instap pakket!!!
Ik was hier natuurlijk niet over te spreken en gaf aan er vanuit te gaan dat hier een vergoeding tegenover staat. Zegt degene aan de lijn doodleuk, ik kan u als goedmaker het HBO pakket voor 2 maanden gratis aanbieden. Toen werd ik nijdig. Ten eerste omdat ze mij 2 jaar laten betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen en dat willen goedmaken met 2 maanden? En helemaal omdat het HBO pakket op dit moment standaard aan iedereen voor 2 maanden gratis wordt aangeboden als trial! Hierop heb ik deze meneer dan ook op nette toon de wind van voren gegeven.

Nu nog het gedeelte van de interactieve tv.
Het model wat ik nu heb is zo verschrikkelijk traag dat het 3 seconden duurt voordat deze van zender verwisseld en constant vastloopt. Dit heb ik gemeld en ik zou de volgende dag (vandaag) een nieuwer model ontvangen. Ze zijn nooit op komen dagen, hebben niets van zich laten horen en ik moest vandaag zelf contact met KPN opnemen om erachter te komen dat ze niet zouden komen opdagen. Ik heb hiervoor ook nog eens een vrije dag moeten aanvragen. Ik heb uiteindelijk 36 minuten met de klanten service aan de lijn gezeten waarbij ik 3 keer ben doorverwezen naar een andere afdeling en maar 7 minuten echt iemand heb gesproken. Dit is te absurd voor woorden.

Desired solution:

Ik wil z.s.m. mijn internet snelheid naar de standaard waar ik recht op heb! Ik wil z.s.m. mijn nieuwe digitale ontvanger voor tv, ik wil een vergoeding voor de 2 jaar dat ik teveel heb betaald voor mijn internet en excuses ontvangen voor de zeer maar dan ook echt zeer onprofessionele werkwijze van KPN

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by KPN Internet

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by KPN Internet

KPN Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Kharag-ram,

Spijtig om te horen dat u ontevreden bent over verschillende diensten van KPN.
Graag geef ik u meer duidelijkheid omtrent uw klacht.

Ten eerste kunt u pas een ruim half jaar gebruik maken van de gratis Spotify dienst. U geeft aan dat u hier ruim twee jaar tekort in bent gedaan. Dit is dus niet het geval. Alle klanten die gebruik mogen maken van Spotify hebben een brief ontvangen met een activatiecode.

Daarnaast zegt u dat wij u de beloofde snelheid moeten leveren. KPN levert geen beloofde snelheden. Zoals op onze website te lezen is leveren wij enkel tot-snelheden. In sommige gevallen sluit u een Standaard abonnement af maar haalt u de snelheid voor een Instap abonnement. Dit vinden wij zelf ook vervelend en daarom kan u gratis downgraden naar het goedkopere pakket. Dit kunt u zelf aanpassen in MijnKPN of bellen met onze gratis klantenservice.

Omdat wij op de website duidelijk aangeven dat wij tot-snelheden leveren is het niet mogelijk om de afgelopen twee jaar voor u te compenseren.

Met vriendelijke groet,

Ivette
KPN Webcare Specialist

U kunt ons webcare team en de KPN klantenservice ook bereiken via ons Forum (http://forum.kpn.com), Twitter (http://www.twitter.com/kpnwebcare), Facebook (http://www.facebook.com/kpn)

en onze gratis telefoonnummers: http://www.kpn.com/altijdbereikbaar.htm.

All complaints of