My complaint:
Ik heb een IPB abo. Vanwege een “spontane” wijziging van mijn abo werd mijn factuurbedrag verhoogd. KPN reageerde via mail – heel keurig overigens – dat ik alleen zelf via CSC applicatie (op internet) dat weer kon terugdraaien. Enfin, nadat ik in CSC was ingelogd en mijn wijziging wilde doen crashte het (KPN) systeem. Een paar tellen later kwam een mail bij binnen met de melding “conform uw opdracht wordt uw telefoonnummer opgeheven”. Direct KPN 0900 nummer gebeld, waar een – zeer behulpzame – medewerker kon zien wat er was gebeurd, nl een KPN systeemfout. Het is vervolgens deze medewerker en vele andere na hem niet meer gelukt dit ophefproces te stoppen. Twee weken en vele 0900-telefoontjes later lijkt het nummer totaal verdwenen en niet meer te herstellen. Ik heb de zoveelste toezegging teruggebeld te worden. Dat gebeurt meestal wel, maar men kan alleen maar machteloos zeggen dat er door de betreffende persoon niets aan te doen is, maar misschien wel door een ander. Enzovoort.
Dat ik schade kan claimen voor dit ook zakelijk gebruikte nummer heeft KPN direct gezegd, maar mijn eerste belang is weer mijn 20 jaar oude bekende nummer terug te krijgen. En hoe bepaal je de schade van onbereikbaar zijn en de gedwongen overgang op een nieuw nummer?
Onwaarschijnlijk dat KPN systemen en processen inricht waar werkelijk niemand van schijnt te weten hoe die werken en hoe je die in de hand kunt houden.