Complaint: wanhopig

user-123558 on 26 August 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Al sinds mijn 3 in 1 abonnement loopt heb ik klachten. 8MB internet delen met tv en internet is een drama. Upgraden kan niet, is het einde van de lijn. KPN doet niks, ik zal me wel alles inbeelden. Maar zie hieronder:
Medio juni 2011 heb ik in de KPN winkel in Alphen a/d Rijn een Internet plus bellen plus tv contract afgesloten, contractduur 24 maanden. Het was al vreemd dat de zaterdagshulp (of wat de halfwaskracht ook was die me hielp) zijn chef nodig had om alles administratief te regelen. Ik had mijn bedenkingen bij 8MB internet, maar dat was volgens de chef achteraf makkelijk te upgraden tot 20MB.

Vanaf het begin waren er storingen, geen tv of internet. Regelmatig gebeld met 0900.0244. Problemen lagen niet aan de verbinding maar aan de esperiabox. Daar dus een nieuwe voor gekregen. Had geen enkele verbetering tot gevolg.

Mij was niet verteld dat die 8 MB de totale capaciteit was. TV gebruikt daar de helft van. Blijft er 4 MB over voor internetten! Dus in een van de vele gesprekken met 0900-0244 voorgesteld te upgraden aan 20MB. De belofte in de winkel bleek dus totaal niet te kloppen! Upgrade was niet mogelijk, 8MB is en was het maximum, als ik geluk had! Met andere woorden, er is me zacht gezegd niet de waarheid verteld over de capaciteit.
Het blijft een ramp, tv kijken is vaak onmogelijk, storingen, stilstaande beelden en soms totaal geen signaal. Wij noemen het al “ Geen Internet plus geen bellen plus geen TV” !
Modem aan en uitzetten en de mediabox zijn nog net geen dagelijkse werkzaamheden.

Wat er nog bijkomt is het volgende. In de winkel werd beloofd dat KPN alle andere abonnementen zou opzeggen. Ik heb duidelijk aangegeven (lijkt me ook wel handig) dat het ook nog om een verhuizing ging en alles dus op 22-07-2011 aan- c.q. afgesloten zou moeten zijn.
U begrijpt zeker wel dat ook hier niets van terecht kwam, weer loze beloften met schade voor mij tot gevolg.
Het abonnement bellen van Tele2 heb ik zelf maar afgezegd. Gelukkig, dat ging dus tijdig en goed.
Het abonnement op Ziggo (TV) vergat KPN op te zeggen. Toen ik weer een nota kreeg voor het oude huis gebeld en zelf maar opgezegd.
Mijn Planet internet werd dus ook niet opgezegd! Ook dat maar zelf gedaan nadat ik een nota kreeg. Wel erg snel ging het afsluiten van het Planet mailadres, gewoon zonder aankondiging werd de stekker daaruit getrokken. KPN kan wel iets als ze willen!

De laatste maanden ben ik meer en meer gaan klagen in de hoop een dossier op te bouwen en zo een oplossing te forceren.

De laatste maanden:

Donderdag 12-7-2012
Geen tv. Contact met 0900-0244.
Download 1,3 MB!
Oplossing: modem een harde reset geven.
Probleem opgelost. Wel alle instellingen kwijt, inclusief draadloos netwerk. Kost dus veel tijd en moeite, de medewerker “ vergat” te melden dat ik dus alle instellingen kwijt zou zijn.
Klacht verzonden via mail. Het probleem zal binnen 2 dagen zijn opgelost. Niet dus!

Vrijdag 20-7-2012
Contact met 0900-0244.
Zowel de esperiabox die ik nu gebruik als de oudere esperiabox die ik in 2011 kreeg vanwege veelvuldige storingen blijken zelfde probleem te geven.
Mijn usb externe harde schijf die al bijna een jaar foutloos via de box als netwerkschijf werkt, is na de reset niet meer bereikbaar. Vermoedelijk een software update.
De medewerker van 0900-0244 zegt dat er geen usb harde schijf wordt ondersteund! Tja, hij heeft nog nooit ingelogd op een esperiabox!
Nou maakt niet uit, KPN ondersteunt dit deel van de software niet!
Nieuw modem krijg ik niet. Er zit geen probleem in de box volgens de medewerker en ook niet in de lijn. (Oh ik verbeeld me natuurlijk maar dat er niks van KPN schijnt te werken!).
Dan maar een klaagmail versturen. Vragen of het klopt van de upgrade en het niet ondersteunen van de usb functie op de esperiabox, wat nu het echte probleem is en waar ik een klacht kan indienen over een jaar wanprestatie. Retourmail: 21-7: u krijgt binnen 2 dagen antwoord. Nooit gekregen!

Zaterdag 21-7-2012
Ja hoor 1,3 MB Download. Modem gereset. Probleem opgelost.
0900-0244 maar niet gebeld, het zal wel weer ingebeeld zijn!

Dinsdag 7-8-2012
Maar eens navragen waar het op 21-7 beloofde antwoord blijft, elke dag modem restten begint vervelend te worden.
Wel gelijk antwoord. Er was een typefout(!) gemaakt in mijn mailadres bij de beantwoording. In 2012! Dat knippen en plakken we of doen een reply. En we krijgen een melding als een mail niet is aangekomen! Bij KPN niet!
Inhoudelijk is het antwoord waardeloos, nietszeggend en geeft geen antwoord op mijn vragen.
Dus weer een mail gestuurd. Weer de belofte om binnen 2 dagen te antwoorden. Weer natuurlijk geen antwoord. Zal de zelfde medewerker wel geweest zijn met zijn typfout!

Woensdag 15 augustus
Zoals elke dag het modem resetten omdat de esperiabox weer een storing geeft.
Maar weer 0900-0244 bellen. Gelukkig was en bleef de medewerker die ik dit keer trof erg rustig. Ik ontplofte zowat. Het leek volgens hem er niet op dat de esperiabox een fout geeft, maar dat er een fout in/op de lijn zit. Ongelofelijk, na 1 jaar lijkt er toch een fout te zijn!
Hij zal een onderzoek starten, ik krijg bericht.

Tussen 15 augustus en 25 augustus
Elke dag beroerd beeld, schokkend, stilstaand en om de dag geen signaal als de tv aan gaat.
Dus elke dag esperiabox resetten.
Usb harde schijf maar afgekoppeld, doet toch niks

Zaterdag 25 augustus
Na 10 dagen nog geen uitslag zoals beloofd op 15 augustus. Ook nu weer een het modem resetten om tv te kunnen kijken.
Moedeloos van de loze beloften van KPN.

Desired solution:

Werkend internet, werkende tv zonder storingen, werkende esperiabox en ondersteuning van het usb aansturing in de esperiabox

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by KPN Internet

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by KPN Internet

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that KPN Internet posted

KPN Internet

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste Dick1955,

Dank voor uw bericht. Indien uw vraag/klacht nog niet beantwoord is, wil ik u graag verzoeken op één van de onderstaande manieren met ons contact op te nemen.

Wij helpen u graag via:

- https://forum.kpn.com

- https://www.twitter.com/kpnwebcare

- https://www.facebook.com/kpn

- Via onze gratis telefonische klantenservice: https://www.kpn.com/altijdbereikbaar.htm

Met vriendelijke groet,
Ivette

KPN Webcare Specialist

All complaints of