My complaint:
Heb onderstaande tekst aan Krups gemaild:
Enkele jaren geleden heb ik een Krups Espresseria Automatic serie EA 80xx aangeschaft, helaas kreeg ik al zeer snel lekkageproblemen. Ik heb toen het apparaat naar u opgestuurd voor reparatie, echter na korte tijd trad dat probleem weer op. Daarna is het apparaat uit coulance kosteloos vervangen op 17 juni 2011.
Of het nu aan het type ligt of dat ik wederom pech moest hebben, na een poosje weer lekkage. Ben toen overgestapt naar een ander merk apparaat, deze bevalt tot nu toe prima.
Mijn “oude” apparaat had ik nog niet weggegooid, zodat ik deze nu door mijn zoon heb laten uitproberen. Ook op zijn aanrecht stond geregeld een plas water.
Het desbetreffende apparaat is dus nog geen 2 jaar oud, maar ik zou geen garantie meer krijgen omdat de garantie op mijn eerste apparaat sloeg, hetgeen ik eigenlijk niet begrijp.
Als mijn apparaat aan een ander was verkocht, zit daarop wel garantie, nu ik deze heb gekregen, is er geen garantie op. Is garantie afhankelijk van betaling c.q. gratis verkrijging?
Al met al ben ik er niet zeker van dat na een eventuele reparatie mijn apparaat lekvrij is. Ben ik nu toch echt genoodzaakt hem bij het grofvuil te zetten, of heeft u nog een andere oplossing?
Met vriendelijke groet,
Kreeg onderstaand antwoord:
Geachte mevrouw
Naar aanleiding van uw e-mail-bericht, kunnen wij u het volgende meedelen.
U kunt het ontkalkingsprogramma niet opstarten. De software van uw espresso-apparaat geeft automatisch aan wanneer er een ontkalkingsprogramma moet worden uitgevoerd.
Als u nog garantie heeft (u heeft 2 jaar garantie op uw espresso-apparaat en wij geven nog een jaar extra coulance), dan kunt u contact opnemen met ons, de Consumentenservice, om uw espresso-apparaat gratis op te laten halen door onze vervoerder, Dynalogic.
U dient dan het espresso-apparaat klaar te zetten in een stevige kartonen doos. Een brief met uw adresgegevens, een korte klachtomschrijving en een kopie van uw aankoopbon in de verpakking op het apparaat.
Heeft u geen garantie meer, dan kunt u uw espresso-apparaat rechtstreeks opsturen naar onze externe reparatiedienst E-Care – Stenograaf 2 – 6921 EX DUIVEN.
Valt uw apparaat buiten de garantie (twee jaar) dan worden er reparatiekosten berekend.
De onderzoekskosten voor kleine huishoudelijke apparaten bedragen 24,20 euro en voor espressoapparaten 33,28 euro.
Tot een prijs van 60,50 euro worden kleine huishoudelijke apparaten zonder prijsopgave gerepareerd en voor espressoapparaten is dit 114,98 euro.
Dit betekent dat wanneer de totale kosten van de reparatie onder de prijsopgave grens blijven zal er altijd worden gerepareerd. U krijgt wel een melding van E-Care, dat het gerepareerde apparaat klaar staat voor verzending. U kunt dan akkoord gaan en direct via iDeal betalen.
Is het reparatiebedrag hoger dan de prijsopgave grens dan zal de Technische Dienst u een prijsopgave sturen.
Gaat u niet akkoord met de prijsopgave dan worden bovengenoemde onderzoekskosten berekend. Ook de retourzend- en administratiekosten worden aan de consument doorberekend.
Voor aanvullende informatie staan wij u tijdens kantooruren en vrijdag tot 14.45 uur uiteraard ook graag telefonisch te woord. Ons telefoonnummer is 0318-58.24.24.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet/Best regards,
Gea Husson
Customer Service medewerker
Onderstaande informatie op Google gevonden:
Lekkage komt veel voor (ook E-care, die de Krups apparaten repareert beaamt dat) doordat de boiler lekt, deze boiler is dan verkalkt en moet dus vervangen worden. Ik kan zelf het ontkalkingsprogramma niet opstarten. De software van mijn espresso-apparaat geeft automatisch aan wanneer er een ontkalkingsprogramma moet worden uitgevoerd.
Het wordt mij dus onmogelijk gemaakt verkalking te voorkomen, waardoor ik jaarlijks hoge kosten krijg.
Desired solution:
Een tegemoetkoming in de kosten van mijn nieuw gekocht apparaat.