My complaint:
Mijn dochter heeft bij Makro 3 jaar geleden een wasmachine aangeschaft (AEG) Nu zijn de lagers van deze machine nu al versleten terwijl haar huishouden uit 2 personen bestaat dus zo vaak wordt er niet gewassen. Zij had makro garant bij aanschaf afgesloten. De reparatie is 35 euro meer dan 70% van de aanschafwaarde. Zij moet nu 11 euro eigen risico en die 35 euro zelf betalen want nu blijkt dat er in de kleine lettertjes staat dat makro alleen de eerste 2 jaar volledig vergoed. Nou dat doet de fabrieksgarantie al.
Het valt ons enorm tegen dat makro de klant er niet op wijst dat makro garant alleen de eerste 2 jaar volledige dekking biedt.Daar wordt toaal geen melding van gedaan in de normale tekst. Er is ook geen medewerker geweest die ons daarop gewezen heeft.
Desired solution:
Ik vind dat je mag verwachten dat lagers van een wasmachine een langere levensduur dan 3 jaar hebben en vind dan ook dat er een ondeugelijk product is geleverd en dat dit kostenloos gerepareerd zou moeten worden.
Daarnaast vind ik dat Makro bij de reclame voor Makro garant duidelijk herkenbaar moet aangeven dat de dekking in het 3e, 4e en 5e jaar minder is dan in de eerste 2 jaar.
Hadden wij nml van te voren geweten dat dit zo was, hadden wij het aparaat bij een witgoedleverancier gekocht en gewoon 5 jaar garantie bijgekocht (die niet na 2 jaar minder wordt). De vermindering ná het 2e jaar moet je in de kleine lettertjes lezen, dat vind ik niet netjes.