Complaint: letter in naam vergeten kost 54 euro boete!

user-73541 on 10 December 2011 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

(even een update…..vandaag mijn E-tickets uit willen printen en nog steeds was mijn naam niet verwerkt,dus ik bellen en de zeer behulpzame mevrouw bevestigde dat dit een foutje was en maakte er meteen werk van en binnen 10 minuten had ik de juiste mail met de juiste namen,maar kan ik hun nu een boete geven hiervoor??) wacht nog steeds op een oplossing,uiteraard laat ik mijn vakantie hierdoor niet verpesten,maar laat dit ook niet zomaar voorbij gaan,heb zelf een bedrijf en maak ook wel is foutjes en de klanten ook,maar straf ze daarvoor niet af…..mijn vader is taxichauffeur en had iemand in de taxi die ook een online reisburo heeft en vertelde het verhaal,de meneer in kwestie vroeg meteen aan mijn vader of het een goedkoop reisje betrof,of met korting……en dit is dus ook aan de orde en zei dat dit een goedkope manier is om het enigszins te vereffenen,uiteraard weet ik natuurlijk niet of dit zo is en doe hier ook geen uitspraak over,maar het is wel frapant)

reis geboekt bij arke en wilde zojuist mijn e-tickets uitprinten,hierin zie ik dat mijn achternaam niet correct vermeld was,ik weet toch wel hoe ik heet….ik gebeld naar arke en gaf mijn boekingsnummer door en de meneer die me hielp sprak me aan zoals me achternaam ook moest zijn,vreemd dacht ik….ik heet dus stevens,maar op de e-ticket staat dus steven. Ik had mijn tweede naam ook vermeld,waardoor er minder ruimte zou ontstaan voor de achternaam,het systeem geeft dus tickets en verwerkt deze dus niet op de correcte manier…(lijkt me dan toch dat het systeem niet waterdicht is)….door dit zogenaamde ‘foutje’ krijg ik dus een soort boete van 54 euro ….de jongen verandere het meteen en stuurde meteen een nieuwe mail met daarin de juiste naam en heeft mijn 2e naam weg gehaald…..maar de acceptgiro van 54 euro is dus onderweg (wat dus binnen 1 minuut opgelost was). Ik vind dit echt belachelijk,al zou het hun policy zijn….dan nog vind ik het zeer kwalijk en heeft zeker conseqenties voor verdere samenwerking in de toekomst. Ik had in eerste instantie een bedrag van 27 euro neer gezet,maar nu blijkt dat het ook voor me kleine geld en dus de boete verdubbeld word naar 54 euro.

Desired solution:

geen \\\'boete\\\',maar gewoon de service die een consument kan verwachten.

de beoordelingen heb ik vooruit al moeten geven (waarom weet ik niet),maar moest iets invullen anders kon ik niet verder....

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Comment by poster of the complaint

12 years ago - een vriendelijke mevrouw heeft me idd gezegd dat ik de 54 euro terug zou krijgen....alleen staat het er na 1.5 week nog niet op,maar ga ervan uit dat het goed komt,dus wacht nog met mijn uiteindelijke beoordeling.

Responded on 08 February 2012 at 19:07

het is idd opgelost,maar hoop wel dat hier in het vervolg zorgvuldiger mee omgegaan word....

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben de klant gesproken en klant kan terugzien op een fijne vakantie. Wij hebben klant uitgelegd dat bij het inboeken van de reis op onze site aanwijzingen worden gegeven voor de invoer van namen. In deze situatie waren de reisbescheiden al voor de klant klaargezet en werden daarom wijzigingskosten berekend. Omdat de wijziging van de klant niet direct is verwerkt en klant nog zelf actie heeft moeten ondernemen, hebben wij deze kosten voor onze rekening genomen. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of