Complaint: Livit is niet in staat een fatsoenlijke prothese te maken

user-216129 on 13 December 2013 about Livit in category Zorghulpmiddelen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In April 2013 bij Livit geweest voor een nieuwe kokers voor mijn armprothese (myo en conventionele). Met brief van zorgverzekeraar die dit onderschrijft i.v.m. anatomische verandering van de stomp na twee operaties hieraan.

Iedere keer is er wel wat mis mee, dan is de binnenkoker zo ruw dat je je eraan openhaalt, dan zijn er overjarige accu;s (2011) in geplaatst, dan zit hij vol met luchtbellen etc. Nu is er eindelijk een passende koker, zijn de accu’s binnen 6 uur leeg en laadt hij voor minder dan de helft op.

Wel hebben ze in augustus al de prothese koker gedeclareerd, inc. alle tijd die ze bezig waren om HUN fouten te herstellen.. Dus meer dan 6000,- voor een ondrearm-kokertje.

Aan de reserve prothese zijn ze nog niet eens begonnen, terwijl deze inmiddels al voor volledige vervanging in aanmerking komt.

De regio manager die de klachten zou moeten oplossen (Brackel) maakt het alleen maar erger, en op een verzoek aan de klachten afdeling wordt niet gereageerd.

Op https://www.facebook.com/erwin.leenheer.5 heb ik, ‘ten einde raad’, mijn ‘dagboek’ maar geplaatst.

Desired solution:

1. Stoppen met oplichten en frauderen, en ervoor zorgen dat ik nog voor de feestdagen een fatsoenlijk prothese heb, zodat ik voor het eerst in 4 jaar (!!!) weer met twee \'handen\' aan tafel kan met de kerst, zodat ik weer zelfstandig kan eten.

2. Naar mijn verzekeraar aangeven dat de declaratie van augustus onterecht was.

3. De kosten voor de eigen bijdrage en de kosten van de deurwaarde voor rekening van Livit nemen, doordat de declaratie van augustus een frauduleuze declaratie is geweest, en ik deze niet wil betalen, met alle gevolgen van dien.

4. Voor het einde van dit jaar de reserve prothese klaar. De zorgverzekeraar heeft dit immers schriftelijk al aangegeven, bovendien hoeven jullie je in het geval van \'ouderdom\' niet eens te verschuilen achter een machtiging van de zorgverzekeraar. De \'beoogde gebruikstermijn\' is al meer dan 1 jaar verstreken. Ook het excuus \'vakantie\' gaat niet op. Zorg is geen \'van 9 tot 5 baan\'.

5. Een schriftelijke reactie van de leidinggevende van \'Brackel\' met excuses.

En dan heb ik het nog niet eens over de extra gemaakte kosten en de twee truien die kapot zijn gegaan door de schermen randen van de verkeerd geplaatste oplaad-plug, verloren tijd en telefooklosten.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Livit about your complaint

All complaints of