Complaint: Machinist reageert kinderachtig en laat trein vertraging oplopen

user-196760 on 01 September 2013 about Arriva in category Openbaar Vervoer

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Een jongen was nog bezig bij de ov-chipkaart apparaat, de machinist zag dit, maar liet toch de spoorbomen dichtgaan. De jongen hoopte het nog niet te halen en dook onder de spoorbomen door. De machinist doet zijn raampje open en weigert de jongen mee te nemen. Na een discussie (van 5 min.) waarin de jongen al zijn excuses heeft aangeboden en dat hij deze trein moet hebben, wil de machinist hem nog niet mee hebben. De jongen stapt toch in en de machinist roept vanuit zijn stoel of hij de politie moet bellen.
Uiteindelijk (7-10 min later) vertrekt hij toch maar. Bij Ruurlo staan wij stil en wordt er omgeroepen dat we moeten wachten op een tegengestelde trein. Niets is minder waar, want we moeten wachten op de politie, die de jongen mee naar buiten wilt nemen (weer 10 min. wachten).
De machinist is hierin niet eerlijk naar de overige passagiers en zorgt ervoor dat iedereen vertraging van minstens een half uur oploopt. Voor een incident wat met een waarschuwing of desnoods een boeten afgehandeld had kunnen worden.

Desired solution:

Mogelijkheid tot restitutie van het betaalde reisbedrag en excuses namens het arriva personeel.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Arriva

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Arriva to pickup complaint

All complaints of