Complaint: De situatie op Marktplaats

user-143251 on 08 December 2012 about Marktplaats in category Websites

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb al eerder een klacht over Marktplaats hier geplaatst en inmiddels heb ik al heel wat heen en weer gemaild met de klantenservice.

Maar ook daar loopt het niet meer zoals ik gewend was.

Ik plaats hieronder mijn bericht dat ik in de zoveelste enquête van Marktplaats heb geschreven :

“Ik heb de laatste 2 weken meer berichten met vragen en klachten gestuurd naar Marktplaats en enquêtes ingevuld dan over de afgelopen jaren bij elkaar.

En in eigenlijk alle gevallen was het antwoord van uw medewerker (ik zal zijn naam maar niet noemen) ondermaats en totaal niet ter zake doend.

Allemaal knip en plak antwoorden met standaard teksten in plaats van zelf een bericht schrijven en een antwoord geven op mijn vraag.

Is dat uw richtlijn? Niet zelf schrijven maar zoveel mogelijk knippen en plakken?

Ik kan , kon er niks mee.

En op mijn bericht met een vraag en / of klacht over zo’n bericht kreeg ik vrolijk opnieuw een knip en plak antwoord.

Om moe van te worden.

Dat was vroeger wel anders.

Het ging eigenlijk altijd goed op Marktplaats , het liep prima totdat Marktplaats om de een of andere reden bedacht dat het allemaal maar anders moest.

En nu gaat het al weken niet goed meer met de sfeer op Marktplaats. Ik neem aan dat u de berichten op internet ook leest en weet waar ik het over heb.

Kijk bv. eens op de site KLACHT.NL.

Vele verkopers en kopers willen de oude situatie (zoveel mogelijk) terug en Marktplaats gaat gewoon z’n eigen gang en dramt de nieuwe ideeën gewoon door.

Dat is jammer. Erg jammer.

Overigens : dit bericht over deze enquête kreeg ik drie maal achter elkaar binnen. Drie keer hetzelfde bericht , allemaal verzonden om 7:46.

Of verzend u vanaf nu alle berichten in drievoud?

Zegt me genoeg.

Jammer hoor , dat iets wat zou leuk was de laatste tijd een frustrerend geheel geworden is.

Sterkte ermee.”

Ik hoop nog op betere tijden maar het lijkt er steeds meer op dat Marktplaats een bepaalde strategie volgt en met de klachten van vooral verkopers weinig doet.

Desired solution:

Luisteren naar klachten en adviezen van verkopers en kopers.

Een aantal veranderingen weer zoveel mogelijk terugdraaien. (Die nadelige / onhandige veranderingen worden hier al vaak genoemd en beoemd)

En vooral : Bekwame mensen (met verstand) op de klantenservice laten werken.

All complaints of