Complaint: Marktplaats is een rommeltje

user-147119 on 05 December 2012 about Marktplaats in category Websites

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Enkele klachten:
1) Niet zolang geleden plaatste ik een advertentie op Marktplaats, nadat het product verkocht was kreeg ik enkele weken lang iedere dag een reclamemail (Marktplaatsreclame). Moest ik volgens Marktplaats een kopie van zo’n mail in een mail maar hun toe sturen dan konden ze er wat aan doen. Dit is duidelijk spam en ze maken je het moeilijk om ervan af te komen
2) Ik bood onlangs een blu-ray+digitale copie(dvd) te koop aan op Marktplaats kreeg ik een mail van Marktplaats waarin stond dat ze de advertentie hadden verwijderd omdat ik een kopie van een dvd te koop aanbood(?!?) volgens hun en als zoiets nog vaker zou gebeuren dan zou ik van Marktplaats worden verwijderd. Ik heb ze gevraagd aan te tonen waar ik geschreven heb dat ik een illegale copie van een dvd aanbiedt EN in geval dat niet lukt eiste ik hun excuses. Niks meer van gehoord. Even voor de duidelijkheid: In de hoes zat een in de winkel gekocht legitieme blu-ray en dvd, op de hoes stond ”blu-ray + digitale copie”. Ik wordt op basis van wat nattevinger werk beschuldigt door Marktplaats. Marktplaats speelt voor eigen rechte en bakt er niks van.
3) Ik wil een blu-ray van iemand kopen, vraag hem in een mail of er krassen op zitten. antwoord ”een keer gebruikt, geen krassen”. Vervolgens ontvang ik de blu-ray thuis, kijk op de onderkant en zie vervolgens krassen. Ik mail de persoon want ik wil de blu-ray terugsturen en mijn geld terug. antwoordt ”die blu-ray is niks mis mee en mijn adres geef ik nooit i.v.m. privacy”. Het is duidelijk dat die meneer tegen mij gelogen heeft daarom wil ik mijn geld terug. Meldt dit bij Marktplaats twee dagen geleden: geen reatie. Ik wordt dus niet serieus genomen door Marktplaats.

Desired solution:

1) Hier is duidelijk sprake van spam (wat beschouwd wordt als zijnde crimineel), je zou toch mogen verwachte dat Marktplaats op de vingers wordt getikt/een boete krijgt.
2) klachten serieus nemen, de zaken professioneler aanpakken, desnoods mensen een veronschuldiging aanbieden.
3) zelfs een respons is te veel gevraagd. Ze moeten klachten serieus nemen en de beschuldigde mailen voor zijn kant van het verhaal. Klachten over verkopers moeten verzameld worden en op Marktplaats zelf makelijk toegankelijk zijn. Bovendien moet er een Marktplaats knop komen voor een Markplaats komen.

Er moet bij Marktplaats een knop komen voor klachten zodat geinteresseerden voor een product kunnen kijken of er klachten zijn over de aanbieder van het product OF een rating bij aanbieders. Er is nu helemaal niks.

All complaints of