Complaint: Medion klantenservice belabberd

user-218025 on 17 December 2013 about Medion in category Electronica - Computers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Aangezien communicatie met de klantenservice van Medion per e-mail niet mogelijk is rest mij nog enkel deze mogelijkheid.
Na verloop van tijd heb ik o.m. via de Aldi tot wel 10 Medion producten gekocht (waarvan 2 desktops). Dit vertegenwoordigd al snel een waarde van enkele duizenden Euro’s. Medion mag mij dus tot een vaste klant en afnemer van haar producten rekenen.
Tijdens de garantieperiode (meestal 3 jaar) is men mij 1 keer goed van dienst geweest en werd een product opgehaald en netjes gerepareerd terug gebracht. Maar dat doen vrijwel alle bedrijven.
Na de garantie periode echter, schijn je als consument van geen enkele waarde meer te zijn voor Medion en word je weldra afgedankt.
Men laat je makkelijk 1 a 2 weken wachten alvorens een antwoord te geven. En dat geldt dan voor een eventuele hele correspondentie. Steeds 1 a 2 weken wachten.
Het antwoord is vervolgens dat de garantieperiode is verstreken en dat je enkel nog een duurbetaald servicenummer kan bellen (70 cnt p/m). Verdere uitleg hierover wordt niet gegeven.
Als ik als vaste Medion klant een beroep doe op hun coulance wordt daar inhoudelijk niet eens op gegaan. Alsof ik het niet eens heb aangehaald.
Na verloop van tijd een klacht ingestuurd over de gang van zaken… Ook daar wenst Medion kennelijk niet reageren. Zij nemen er geen enkele notie van.
Zelfs wanneer ik te kennen geef in de toekomst geen Medion producten meer te willen aanschaffen wordt hier compleet niets mee gedaan. Het boeit hen schijnbaar voor geen meter of je nu wel of geen producten van hun merk koopt.
Het enige dat je nog ontvangt zijn geautomatiseerde standaard antwoorden. Zeer onpersoonlijk en bijzonder respectloos.
Zo gaat Medion dus met haar klanten om wanneer de garantieperiode is verstreken.
Het is de tweede keer dat Medion mij in mijn hemdje laat staan en eigenlijk zegt; Je sopt het maar eens lekker zelf op.
De meeste bedrijven geven duizenden Euro’s uit in een poging klanten aan zich te binden. Zo niet Medion. Daar geven ze je meteen het gevoel je liever kwijt dan rijk zijn. Zeur vooral niet schijnen ze daar te denken.
Waarom eigenlijk neemt Medion het woord “Klanten Service”eigenlijk in de mond?
Nou bedankt Medion…
Mijn pc is aan vervanging toe maar het zal nu beslist geen Medion meer worden.
Alweer een klant die het zich nu inderdaad bij de concurrent verder zelf wel gaat uitzoeken.
Volgens mij schiet de Medion klantenservice volledig haar doel voorbij. Deze klantenservice ontleent immers haar bestaansrecht aan de Medion klant en vooral vaste klanten zou zij niet tegen zich in het harnas moeten jagen door van meet af aan een afwijzende houding aan te nemen, ontoereikende antwoorden en/of informatie te geven en niet eens mensen persoonlijk te woord te willen staan maar gemakshalve geautomatiseerde berichten sturut.

De groeten Medion, Een zeer ontevreden ex-klant

Desired solution:

Serieus te worden genomen en niet meteen te worden afgewimpelt.
Persoonlijk en enigszins beschaafd te woord worden gestaan.
Als aantoonbare vaste klant een beroep kunnen doen op een coulance regeling.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Medion about your complaint

All complaints of