Complaint: Onenigheid over garantie

user-217837 on 16 December 2013 about Medion in category Electronica - Computers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

2 weken geleden mijn Erazer X6823 opgestuurd ter garantie omdat de behuizing openging aan de rechter onderkant.
Aangezien het een product van 1000 euro was vond ik het wel een goed idee de garantie in te schakelen.

Na 2 weken kreeg ik een mailtje met de mededeling dat dezr buiten de garantie viel en de kosten opgave; 224 euro en 10 cent. Voor een student Informatica is dit veel te veel geld om zo maar even op te hoesten.
Tevens werd was de grootste kostenpost de vervanging van het scherm terwijl dat, toen hij in mijn bezit was, prima functioneerde.

De reden van het buiten de garantie vallen was, inclusief de spellingsfouten: ”De behuizing van uw product vertoont schade die duiden oponoordeelkundig gebruik en uwproduct kan derhalve
niet onder garantieworden gerepareerd. ”
Dit was de enige onderbouwing die ik kon krijgen want een schaderapport was nergens te krijgen.

Ik wacht momenteel op de foto’s maar neem hier geen genoegen mee.
In de eerste 6 maanden, wat hier op van toepassing is, ligt de bewijslast voor ”onoordeelkundig” gebruik bij de verkoper. Simpel zeggen dat de behuizing is beschadigd is niet genoeg, dit was namelijk niet het geval toen hij bij mij thuis was, en ik vermoed dat dit tijdens transport is gebeurd.

Desired solution:

- Gratis reparatie
- Ontbinding koopovereenkomst

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Medion about your complaint

All complaints of