My complaint:
Ik heb doorgeven aan ED dat mijn jaarnota waarschijnlijk niet klopt, omdat onze meter defect is. Ik moest dit doorgeven aan het beheerbedrijf van onze meter, die hebben ondertussen een nieuwe meter geplaatst en zullen een nieuwe berekening maken van het gemiddeld verbruik. Intussen zou ED mijn jaarnota bevriezen en zou er een correctie komen die uiteindelijk wel betaald moet worden. Schertst mijn verbazing dat ik intussen een mail nota bene van een incassobureau heb ontvangen voor de jaarnota, of ik die even terstond wil betalen. Niet de afspraak en ook niet erg klantvriendelijk om zonder verdere opgaaf maar meteen over te gaan tot incasso.
Desired solution:
Betere communicatie tussen de afdelingen. Als Klantenservice je bijna met de hand op het hart belooft dat je jaarnota bevroren wordt tot de herberekening dat dit ook daadwerkelijk gebeurt en misschien jullie klanten in kennis stellen wanneer dit niet gebeurt en waarschuwen voor incasso maatregelen. Ik heb diverse correspondentie ontvangen over dit geval en geen van allen gaan ze over het exacte onderwerp. Oftewel, interne communicatie verbeteren en klantvriendelijker opstellen, deze markt biedt veel concurrentie op het moment!