Complaint: Mevr

user-60872 on 08 September 2011 about Belcompany in category Telecomwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 18 mei 2011 heb ik een Samsung Galaxy 551 gekocht in combinatie met een 1 jarig abonnementbij uw filiaal in Kampen. Winkelwaarde toestel 299,99 euro. Op 6 augustus 2011 heb ik dit toestel ingeleverd bij voornoemd filiaal omdat het niet meer oplaadde. Dit lag aan het toestel. Op 9 augustus was het bij het reparatiebedrijf Solid Vision en op 15 augustus is het gerepareerd. Omschrijving reparatie: “onderdelen vervangen of onderdelen opnieuw gemonteerd” Ik word dan al zenuwachtig want schijnbaar weten ze al heel snel niet meer wat ze gedaan hebben. Op 18 augustus heb ik mijn toestel opgehaald bij het filiaal. Toestel aan de lader gelegd en hij deed het. Na 5 dagen was de batterij leeg (23 augustus) en wilde ik hem opladen. Dit werkte wederom niet meer. Op 24 augustus hem wederom aangeboden bij het filiaal in kampen met dezelfde klacht. De medewerkster probeerde om het toestel aan te zetten echter na 3 seconden viel hij weer uit. De batterij was leeg maar daar was ik al lang achter. Nieuwe pogingen slaagden ook niet. Daarna vulde ze (haar naam staat op de bon) de bon en en zette haar bevindingen er ook bij. Op 6 september had ik een voicemail dat het toestel terug was en niet meer te repareren viel vanwege vochtschade. Op 7 september heb ik hem opgehaald. Hierbij liet de verkoopster een zeer onduidelijke foto zien van “‘n binnenwerk”. Hierop wees zij mij 2 plekken aan waar de vochtschade zat. Heel knap dat zij dat kon. Op 29 augustus is het toestel bij ProAssist in Tiel ter reparatie aangeboden. 14 dagen nadat Solid Vision hem gerepareerd had. Als vochtschade de oorzaak is volgens de deskundigen is het dan niet mogelijk dat tijdens de reparatie van Solid Vision of tijdens het heen en weer sturen tussen Belcompany en het reparariebedrijf dit gebeurt is. Het zijn 14 dagen waarvan ik het toestel 5 dagen in bezit had en u de rest. Wat ik heeeel vreemd vind is dat de klacht het zelfde is maar de oplossing anders. Ik heb vanavond een opgeladen batterij in het toestel gedaan en het toestel functioneert uitstekend op alle gebieden met uitzondering van het opladen. Vochtschade op een speciefiek plekje……. ?????!!!!!!

Desired solution:

De oplossing is heel eenvoudig.
1. U repareert het toestel. Het liefst niet via Solid Vision. Tenzij ik volledige garantie op de reparatie krijg.
2. U verstrekt mij een nieuwe Samsung Galaxy 551.
De oplossing vochtschade wordt door mij niet!!! geaccepteerd en zal bij volharding van uw kant hierin leiden tot vervolgstappen mijnerzijds.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Belcompany

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Belcompany

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that Belcompany posted

Responded on 12 September 2011 at 16:31

De aangegeven oplossing is heel bevredigend, al hoewel een deugdelijke reparatie ook geaccepteerd zou zijn. Wat echter jammer is dat u in uw motivatie het vochtprobleem wederom aanbrengt en aangeeft dat dit door mij veroorzaakt is. Dit betrijdt ik ten stelligste. Voor het overige rest mij u te bedanken voor deze afhandeling.

Belcompany

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw Van 't Zand,

U zult van ons een brief ontvangen met daarin een oplossing voor deze klacht.

Wel willen wij u voor de volledigheid aangeven dat de vochtschade aan uw toestel ook door Solid Vision vastgesteld is. ProAssist is in deze slechts een vervoersbedrijf. Solid Vision geeft ons aan dat de vochtschade ook reeds de 1e maal in het toestel zat, daar dit de veroorzaker van de klacht was. Het is helaas echter niet reeds bij de 1e maal opsturen vastgesteld.

U ontvangt de brief zo spoedig mogelijk.

Met vriendelijke groet,

BelCompany WebCare

All complaints of