Complaint: misleidende actie 1+1 gratis

Linsie on 06 November 2013 about Praxis in category Bouwmarkten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omdat wij ons sanitair verbouwd hadden, kwam de actie 1+1 gratis op toiletaccesoires ons goed uit. We hadden immers voor boven en beneden nieuwe spullen nodig.
Ik kocht twee borstelhouders van circa 43 euro en twee rolhouders van circa 24 euro per stuk. Ik verwacht een korting van 43+24=67 euro. Bij thuiskomst, kom ik erachter dat er een korting van 48 euro verrekend is.
Navraag in de winkel leert mij dat de computer het goedkoopste artikel verrekent. Als ik de volledige korting had gewild, had ik twee keer moeten afrekenen. Volgens Praxis was dit heel normaal, ik vind het echter nogal vreemd. Ik moet het kassapersoneel dus met meer werk opzadelen en de rij achter mij nog langer laten worden om het tweede artikel gratis te krijgen! Als je twee verschillende artikelen koopt, begrijp ik dat je het goedkoopste artikel gratis krijgt. Maar als je twee keer twee dezelfde artikelen koopt, verwacht je toch van beide artikelen één gratis.
Ik kon de artikelen niet meer terugbrengen, omdat ik ze al uitgepakt had, maar dat zou volgens Praxis de enige manier zijn om alsnog de volledige korting te krijgen.

Desired solution:

Persoonlijk zou ik graag het verschil in korting (circa 19 euro) alsnog ontvangen.
Verder vind ik dat Praxis hier bij de aankoop op moet wijzen. Ofwel de kassa/computer verrekent het juiste bedrag, ofwel het personeel wijst erop dat de klant beter twee keer kan afrekenen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Praxis about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Praxis

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Praxis

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Praxis posted

Linsie

Responded on 09 November 2013 at 12:28

Prima opgelost.

Praxis

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor het melden van de klacht. Zoals inmiddels ook telefonisch met u besproken willen wij promoties aanbieden waar we onze klanten juist positief mee verrassen. Dat houdt vanzelfsprekend niet in dat u 2 keer hiervoor moet afrekenen. Graag bieden we daar onze excuses voor aan. Om het door teveel betaalde bedrag te compenseren heeft u van ons een cadeaukaart gekregen.

met vriendelijke groet,

Ferry Peek
Manager afdeling klantenservice

All complaints of