My complaint:
Omschrijving klacht
De NEM heeft mij onder misleidende voorwendsels afnemer gemaakt van gas en stroom. De callcenter operator gaf zelf aan dat ik mijn oude contract i.v.m. de goedkopere tarieven beter op kon zeggen omdat de boete niet meer zou mogen bedragen dan 25 Euro. Dit was volgens hem sinds kort de maximale boete. Op mijn vraag of dit zeker was verzekerde hij mij dat dit het geval was. De boete bleek echter 100 Euro te bedragen. Op mijn vraag aan de NEM om uitleg werd mij medegedeeld dat het bedrijf geen verantwoordelijkheid nam voor het callcenter. Ik ben echter van oordeel dat het callcenter wel degelijk verantwoordelijk is. Ik heb daarna 5 brieven geschreven en gebeld maar op de brieven wordt niet gereageerd en telefonisch gedane beloftes (terugbellen) worden niet nagekomen. Ik weiger de mij opgelegde boete van 171 Euro te betalen ondanks het feit dan de NEM mij dreigt met afsluiting.
Ik heb mijn abonnement uit principe opgezegd in het besef dat ik bij mijn huidige leverancier duurder uit ben. Indien mogelijk graag advies.
Gewenste oplossing
Kwijtschelding van de boete