Complaint: Misleidende werving

user-6827 on 27 January 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

De NEM heeft mij onder misleidende voorwendsels afnemer gemaakt van gas en stroom. De callcenter operator gaf zelf aan dat ik mijn oude contract i.v.m. de goedkopere tarieven beter op kon zeggen omdat de boete niet meer zou mogen bedragen dan 25 Euro. Dit was volgens hem sinds kort de maximale boete. Op mijn vraag of dit zeker was verzekerde hij mij dat dit het geval was. De boete bleek echter 100 Euro te bedragen. Op mijn vraag aan de NEM om uitleg werd mij medegedeeld dat het bedrijf geen verantwoordelijkheid nam voor het callcenter. Ik ben echter van oordeel dat het callcenter wel degelijk verantwoordelijk is. Ik heb daarna 5 brieven geschreven en gebeld maar op de brieven wordt niet gereageerd en telefonisch gedane beloftes (terugbellen) worden niet nagekomen. Ik weiger de mij opgelegde boete van 171 Euro te betalen ondanks het feit dan de NEM mij dreigt met afsluiting.
Ik heb mijn abonnement uit principe opgezegd in het besef dat ik bij mijn huidige leverancier duurder uit ben. Indien mogelijk graag advies.

Gewenste oplossing

Kwijtschelding van de boete

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De Nederlandse Energie Maatschappij heeft persoonlijk contact opgenomen met de heer Salomons. De klacht is inmiddels opgelost.

All complaints of