My complaint:
EnergieDirect geeft zich uit voor de klantenservice van De Consumentenbond, die een actie voert om mensen te helpen kiezen voor een goedkope leverancier. Na opgave van je maandtermijn en verbruik rekenen ze je voor dat je bij hun veel goedkoper uit bent. Ze stellen je voor vergelijkende overzichten te sturen en vast een voorstel van EnergieDirect, waar je met 1 emailtje of gratis telefoontje weer vanaf kunt. Op 28 oktober ontving ik een contractbevestiging per email. Toen ik zag, dat ze euro 365,- vastrecht per jaar vragen heb ik alleen al om die reden per mail van 3 november ervan afgezien. Hun schriftelijke contractbevestiging kwam pas na de afkoelperiode binnen. Hier heb ik niet op gereageerd, ook omdat je 10 cent per minuut moest betalen. De andere optie: hun contactformulier bleek niet te openen, wat ik ook probeerde. Nu blijkt, dat ze mijn huidige leverancier vertellen, dat ze het contract overnemen. Ze zouden mijn emails niet ontvangen hebben en gaan opzegvergoeding eisen, euro 150,- wellicht.
Dit is toch allemaal pure oplichting!!!