Complaint: Misleiding op huurwoningbemiddeling.nl

user-75408 on 20 December 2011 about Huurwoningbemiddeling.nl in category Websites

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Beste,

enkele dagen geleden kwam ik erachter dat er al een half jaar ‘abonnementsgeld’ van mijn rekening wordt afgeschreven. Een duur abonnement, van 14,95 per maand waarvoor je een nieuwbrief terugkrijgt, want bemiddelingsstappen heb ik niet ondernomen. Op deze website komt meerdere malen hetzelfde antwoord terug: u heeft zelf een abonnement afgesloten zie art. 7 in de algemene voorwaarden. Lekker makkelijk. Er wordt wel erg slim ingespeeld op ‘de kleine lettertjes’ die toch niemand leest. Ik vind het misleiding wanneer er staat dat er voor een maand een lidmaatschap wordt aangegaan. Ik je krijgt hier namelijk geen duidelijke melding van, wat wel zo netjes was geweest. Dat het abonnement daarna stilzwijgend wordt verlengd is eigenlijk geschandalig, zeker wanneer er geen activiteiten plaatsvinden die van doen hebben met een zeker lidmaatschap.
Daarom verzoek ik deze website hun algemene voorwaarden aan te passen, en dit duidelijker naar voren te brengen, t liefst natuurlijk niet in de kleine lettertjes, zodat anderen, na mij niet misleid zullen worden. Na zoveel klachten zal er bij u toch ook wel een belletje gaan rinkelen? Daarnaast vind ik het nogal agressief, wanneer er, naar mijn verzoek tot restitutie van dit abonnementsgeld meteen wordt verzocht aangifte te doen. Dat lijkt me wel ver gaan voor iets administratiefs.

Desired solution:

Ik zou graag het door mij betaalde abonnementsgeld vanaf mei teruggestort willen krijgen op mijn rekening. Daarnaast wil ik dat deze mensen hun voorwaarden plus website aanpassen zodat misverstanden in de toekomst voorkomen zullen worden. ?Ik ben in ieder geval van plan dit aan te geven bij de reclamecodecommissie, om te kijken wat zij hiervan vinden en of dit eigenlijk wel mag.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Huurwoningbemiddeling.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Huurwoningbemiddeling.nl

Huurwoningbemiddeling.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte mevrouw Boshoven,

N.a.v. navolgend door u gestuurde bericht aan ons hebben wij u geadviseerd aangifte te doen:

18 december 2011
23:02 uur - Vraag:Beste, tot mijn verbazing kwam ik erachter maandelijks €14,95 euro te betalen voor lidmaatschap van deze website. Bij mijn weten ben ik dit lidmaatschap nooit aangegaan, maar heb ik me slechts ingeschreven. Graag zou ik daarom ook in aanmerking willen komen voor restitutie van mijn abonnementsgeld. Inmiddels ben ik uitgeschreven, dus er is ook geen mogelijkheid tot inloggen. In afwachting van uw antwoord verblijf ik, Met vriendelijke groet, Marianne Boshoven
Antwoord: Hierbij ontvangt u de bevestiging dat u uw abonnement op 14 december jl. heeft stopgezet. Mocht u niet de persoon zijn die een abonnement heeft afgesloten, dus geen bankrekeningnummer e.d. heeft ingevuld op de site, verzoeken wij u vriendelijk hiervan aangifte te doen i.v.m. misbruik persoonsgegevens. Een kopie van deze aangifte kunt u samen met de PID nummers van de afschrijvingen sturen naar: Huurwoningbemiddeling.nl T.a.v. Klantenservice Postbus 6325 3002 AH Rotterdam Zodra dit in ons bezit is zullen wij overgaan tot restitutie van de afgeschreven bedragen.

Status: Gesloten op 19 december 2011 om 09:17 uur

Dit is het enige bericht wat wij van u ontvangen hebben en zoals u in ons antwoord ziet hebben wij geen woord gerept over artikel 7 van onze algemene voorwaarden. Het verhaal over het abonnement staat niet alleen in zoals u ze noemt de 'Kleine lettetjes", maar ook op de site zelf:

Abonnement
Waarvoor een abonnement, u adverteert toch met gratis aanbod?
U kunt gratis inschrijven op onze mailing met het beschikbare huurwoningaanbod. Als er in de door u opgegeven plaats/regio nieuw woningaanbod beschikbaar is gekomen ontvangt u daar dagelijks een kort bericht van. Als u vervolgens meer details van het object wilt inzien en op de aanbieding wilt kunnen reageren, dient u een abonnement af te sluiten. Er is al een abonnement vanaf E. 14,95 per maand.
Hoe zet ik mijn abonnement stop?
Na administratieve verwerking van uw aanmelding (doorgaans 24/48 uur) kunt u uw abonnement stopzetten zodat het niet meer verlengd wordt. Hiervoor kunt u inloggen op de website en via het menu "Instellingen” en de optie "Abonnements status” waar u de keuze "Ik wil mijn abonnement stopzetten" kunt gebruiken. Ook kunt u ons een bericht via ons reactieformulier sturen met daarin het verzoek tot stopzetting van uw abonnement.
Hanteert u een opzegtermijn?
Ja, wij hanteren een opzegtermijn van slechts 24 uur. Als u tenminste 24 uur van te voren uw abonnement opzegt zal het niet meer verlengd worden.

Dit lijkt ons vrij duidelijk.

Uw heeft uw account zelf reeds verwijderd op 14 december.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Huurwoningbemiddeling.nl

All complaints of